Wie o wie kan mij helpen?Groetjes Brennie
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Wie o wie kan mij helpen?
.
. Daar was ze nog hartstikke slank!
!
Ik ben ook een beetje overbezorgd hoor. Vorig jaar is het mis gegaan en kon ik haar niet drachtig krijgen en ze is mijn eerste en enige merrie.
. En aangezien dit ook mijn eerste en enige merrie is, zitten we in hetzelfde schuitje
.
, prioriteit van de DA was om haar te redden, dus antibiotica erin enzo.. hij vertelde ons dat als ze drachtig was, we maar liever niet op het veulentje moesten rekenen
.
!!

schattemaud schreef:Mijn merrie krijgt ook haar eerste veulen en zelf weet ik er ook niet zoveel van. Ze is gescand op 18 dagen en toen zat er een mooi, groot, rond vruchtje in. Moet ik mijn merrie nu nog een keer laten scannen? Ik heb haar nog niet hengstig gezien dus ik ga ervanuit dat het vruchtje er nog steeds in zit. Wat doen jullie? Hoevaak scannen jullie? Mijn merrie is nu bijna 2 maanden drachtig.
.
MarijeR schreef:Met 3 maanden is het vruchtje nog zo klein dat het nog erg hoog in de buik zit en een merrie kan daar nog niet dik van zijn.
Vanaf een maand of 6 ga je vaak wel wat zien.
Een paard (vluchtdier) wordt pas op het eind van de dracht echt zwaar. Ze moet wel gewoon de groep bij kunnen houden en dat gaat wat lastig als ze al vroeg in de dracht met een flinke buik rond loopt.
Mijn oude fokmerries hebben uitgelubberde buiken die niet meer in model komen, bij de jonge merries kan ik ook niet meer wachten tot die buiken gaan groeien
), maar ze is nooit zo bol bij haar flanken geweest. Nicole is is ook drachtig van haar eerste, en is op 6 maart 2006 uitgeteld.