. Ben helemaal in de zevende hemel
. Maar.............. aangezien het mijn eerste wordt
. Hoe reken ik nu uit wanneer ze uitgerekend is? Ze is 25 juni gedekt. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
. Ben helemaal in de zevende hemel
. Maar.............. aangezien het mijn eerste wordt
. Hoe reken ik nu uit wanneer ze uitgerekend is? Ze is 25 juni gedekt.
.
!
. Oooooooooooow I am dying
. En de week ervoor dus al alert zijn MarijeR?
.
. Als die melk laat lopen, heb je kans dat het heeeel snel gaat komen.
), uier die zich vult en een kling die slapper wordt.
.
!
maar wat is een 'kling'???
.
.
.
Al die termen. Ik ben al 31 hoor

MarijeR schreef:@ Tinne, noem jij 9 dagen snel?
Melk laten lopen kan een teken zijn dat het veulen snel komt maar sommige merries doen daar helemaal niet aan en anderen... Ik noem maar geen namen...
Tinne schreef:Maar elke merrie is verschillend, elke dracht is verschillend, elke bevalling is verschillend, dus zo verschilt het ook bij elke merrie
wat voor tekenen ze laat zien en hoe lang
! MarijeR schreef:En Faas, als die merrie van Tinne eindelijk dat veulen er eens uit poept, begint het Dikke Buiken Topic 2006 en dat is een leuk topic als je een drachtige merrie hebt
!
MarijeR schreef:@ Tinne, noem jij 9 dagen snel?
Melk laten lopen kan een teken zijn dat het veulen snel komt maar sommige merries doen daar helemaal niet aan en anderen... Ik noem maar geen namen...
Merries doen er alles aan om je voor de gek te houden.
De ene bevalt zonder ook maar enig teken van uierontwikkeling, de ander laat een week of langer de melk lopen.
En dat is niet alleen per merrie verschillend, ook per veulen verschilt het...
Mijn eigen merries ken ik na een aantal veulens toch aardig goed en meer dan 45 minuten voor de bevalling heb ik nog niet kunnen zeggen dat het 100% zeker die dag zou komen...
Ik ga binnenkort nog een nieuwe pagina op de site zetten met een hoop plaatjes/foto's van o.a. losse banden, vulva's enz. Heb deze week een stuk erop gezet over de geboorte en onder foto's zijn een hoop foto's/filmpjes van geboortes te zien en ook een verzameling uierfoto's.
En Faas, als die merrie van Tinne eindelijk dat veulen er eens uit poept, begint het Dikke Buiken Topic 2006 en dat is een leuk topic als je een drachtige merrie hebt
. Ik heb speciaal op het werk aangegeven dat ik flexibel verlof wil kunnen opnemen. Als dat wijf van mij dan nog 9 dagen wacht dan schiet dat niet op he
.
.
. Faas schreef:Mijn grootste angst is dat ik er niet ben als ze gaat beginnen. Wij werken namelijk in Almere en wonen in Drenthe. Nu is het een ervaren merrie dus dat scheelt op zich wel maar ja, ik ben wel een controlfreak.
. Maar stel dat het voorkomt dat ik er niet bij ben. Dan gaat dus niet per definitie alles fout? Tuurlijk de uitzonderingen maar het is niet zo dat ik twee maanden nagelbijtend op mijn werk zit 'stel dat'. Nou ja gebeurd toch wel
.
.
). Direct vanaf geboorte kan ik dan een week vrij nemen en mijn man thuiswerken. Dat is wel erg prettig. Dus in principe alles geregeld maar helemaal 100% heb je het nooit natuurlijk. Faas schreef:
Pffffff, ik vind het allemaal zo spannend.
) maar ik zal straks met een lach terugdenken aan deze tijd
!
!
. Ook omdat dit mijn eerste (en enige
) merrie is en ik nog nooit een bevalling heb meegemaakt van een paard, lijkt me heel bijzonder!
.
Dan ben ik zo blij om dat veulen te zien dat ik lach en huil tegelijk, hihi! lucas03 schreef:En het wordt alleen maar spannender naar mate het vorderd
. Zou het zo voelen om zwanger te zijn ?
. Ik zie mezelf niet snel kinderen zijn dus ja, moet een beetje compenseren he
Tinne schreef:Het is zeker allemaal erg spannend Faas!
De eerste weken van de dracht vond ik superspannend, of ze nu drachtig was of niet. Maar op het eind wordt het alleen maar leuker! Ik ben onwijs zenuwachtig, benieuwd en helemaal hyper als ik aan het veulen denk (resulteert in een chronisch slaaptekort) maar ik zal straks met een lach terugdenken aan deze tijd
!
Toch zie ik het veulen er liever vandaag dan morgen uitrollen, maar ach... we zien wel wanneer "hetje" er eens uit denkt te komen!
Ik wil het ook niet missen, vandaar dat ik een tent heb geregeld en ik in de wei ga kamperen naast haar stal. Ook omdat dit mijn eerste (en enige
) merrie is en ik nog nooit een bevalling heb meegemaakt van een paard, lijkt me heel bijzonder!
En mij kennende zal het wel een groot tranendal worden.
Dan ben ik zo blij om dat veulen te zien dat ik lach en huil tegelijk, hihi!
.
.