Famosa gelongeert

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PhiaBink

Famosa gelongeert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-05 22:47

Vandaag hebben we voor de tweede keer Famosa en Atje uit elkaar gehaald. Famosa loopt nu weer helemaal goed en dat willen we zo houden. Ik wil haar elke dag een minuut of 10 longeren om te voorkomen dat ze weer bevangen staat.

Famosa kreeg peeskappen om en Atje trok ze er zo weer af Ik heb dus een keer of 6 peeskappen omgedaan. Henk heeft hem maar even vast gehouden, anders was ik nu nog bezig Bij Famosa een kaptoom omgedaan en Atje maar even aangelijnt. Ik ben met Famosa uit de stal gegaan en Henk heeft meteen een pluk kuil in de voerbak gedaan. Ome Koos stond naast Atje en stelde hem gerust dat zijn mama zo weer terug komt .

Famosa had meer moeite om Atje alleen te laten. Atje was lekker kuil aan het snoepen en liep af en toe een rondje en hinnikte dan. Famosa was aan het gillen en heeft genoeg beweging gehad en 3 x gemest. Ze is dus in 10 min. heel wat kwijt geraakt.

Laten we hopen dat ze zo blijft. Haar homeopathiesche medicijnen zijn bijna op en ik moet zeggen dat ze heel erg opgeknapt is.

Mausie

Re: Famosa gelongeert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 23:00

Wat fijn dat Famosa weer de oude is!! Kan ze nu ook terug op de weide of is dat voor haar definitief gedaan?

Atje is best wel een dappere kerel zo te horen!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-05 23:28

Famosa durf ik hier niet meer in het land te zetten. Het land is hier echt te goed. Als we in Belgie zitten, dan zetten we een stuk af met weinig gras en veel zand.

De meeste zogende merries krijgen goed te eten. Famosa krijgt nu 4 a 5 plakken hooi van vorig jaar, 4 handjes Havens Muslie zonder haver, 1 schepje zeewier en vitaminie E met selenium per dag. Ze begin nu eindelijk wat af te vallen. Ze wordt echt dik van de lucht. Ik heb zo iets nog nooit meegemaakt. Athje groeit als kool en is een etterbakje 1ste klas. Hij komt niks te kort. Hij eet gewoon hooi mee en ik voer hem wat muslie bij.

3 weken geleden was ze spierbevangen, hoe dat komt????????? Er is bloed afgenomen en uitgebreid onderzocht. Alle organen doen het, alleen de spier enzymen waren te hoog. We worden er zo moedeloos van. We hopen dat het nu goed blijft. Dit jaar wordt ze niet meer gedekt.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 07:43

En misschien dat je dit jaar dan kunt gebruiken om haar weer eens terug op gewicht te krijgen? Maar rare merrie heb je, alleen Jofamosa's worden dik van lucht denk ik .

Wat voor homeopatische medicijnen had je voor haar?

Succes verder iig!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-05 08:18

Tinne schreef:
En misschien dat je dit jaar dan kunt gebruiken om haar weer eens terug op gewicht te krijgen? Maar rare merrie heb je, alleen Jofamosa's worden dik van lucht denk ik .

Wat voor homeopatische medicijnen had je voor haar?

Succes verder iig!

Ik had voor Famosa:

Phytodolor
Plex. Hypoplex
K. Ribus Nigrum
Raneel
Perfect hoof

Perfect hoof is nog niet op.