Ik vind ook helemaal niet dat je zeurt
vragen staat vrij en ik ben altijd bereid tot antwoorden.
Polly heeft nogal een verleden bij de vorige eigenaar met miskramen, en toen ze 2 jaar geleden bij mij een veulen kreeg veranderde dat in een groot drama.
Katinka, haar veulen, kreeg namelijk op 3 weken oude leeftijd een longontsteking en die wilde maar niet over, wat we haar ook gaven of spoten, ze werd er wel beter van maar even zo snel werdt ze weer ziek.
Uiteindelijk hebben we als laatste redmiddel 7 weken een dubbele dosis antibiotica gespoten en toen ging het, na 11 maanden, eindelijk weer een beetje beter.
Inmiddels is ze uitgegroeid tot een gezonde shet maar de angst dat weer hetzelfde gebeurd is groot.
Polly is vorig jaar eerst gedekt door Dennis (van Ciska) en toen ze op 4 maanden verwierp was dat voor mij het teken dat het genoeg was, geen geklooi meer aan die merrie, dan maar niet.
Ik heb haar in de groep gezet, haar nog wel een keer gescand en toen leek ze leeg maar ze blijkt nu toch drachtig.
De angst voor dezelfde ellende is te groot, de dierenarts begrijpt het gelukkig maar al te goed, die heeft ook 11 maanden met me meegeleefd en nu ook alweer 2 maanden. We zien wel wat er gebeurd en ze zei vanavond tegen me dat ik ook wel weereens wat geluk mag hebben en dat ik vorig jaar gewoon ontzettend veel pech heb gehad.
Maar vandaar dus de veulenprik, het idee dat we er iig alles aan gedaan hebben, want dat.. nooit meer.
Maar goed, ze kegelt nog niet en het maakt me niks uit wat eruit komt, al is ie pimpelpaars met groene vlekjes, als ie maar gezond is.