Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
daantjuhhh schreef:een vriendin van me laat sommige merrie's op 2 jarige leeftijd dekken.
Dan krijgen ze op hun 3de een veulen.
Wel staan ze op een vette gras wei en worden ze uitermate goed verzorgd en merriebrok bijgevoerd.
Merrie's zien er prima uit.
Ik kan niet zien aan die reuzen dat de groei er door beinvloed word.
Ze heeft ook een 4 jarige die op haar 3de een veulentje had.
Niks te zien aan dat paard.
Ze is 1,70 en ziet er uit als een gezond net fit sportpaard.
Ze krijgt wel eens reactie's dat het niet goed is voor de merrie maar als je naar die merrie's kijkt kan je je niet voorstellen dat ze een veulentje hebben of gehad hebben./
Ze zien er allemaal op en top fit uit.
Ze doet dit niet bij de merrie's die klein of iel zijn .
Alleen bij de gezonde fitte en grote paarden.

Lame schreef:Ik weet niet of het medische consequenties kan hebben voor je merrie, ik denk het wel, ik zou het navragen bij de DA. Dan heb je zekerheid..
Ik ga het ook nog aan mijn eigen DA vragen om te kijken wat die zegt...

Faniek schreef:Hoe lang zou ze dan nu drachtig moeten zijn?
vanity schreef:en er wordt ook wel eens op 2 jaar gedekt
mamauba schreef:Oja en ik denk dat een veulen net zo al een baby is die vreten wel door. Dus die is vast niets te kort gekomen. En als je merrie nu ook niet te mager is bij de ribben ook niet. Maar nu wel merrie brok gaan geven hoor.
Cassidy schreef:Als je merrie nu in de opfok staat en je vermoed een dracht, zou ik haar toch een keertje laten opvoelen, en als de sodemieter naar huis halen.
Om nu een 2 jarige in een kudde met ander tweejarigen, zonder speciale zorg te laten bevallen vind ik dan ook weer niet kunnen.

Cassidy schreef:Overigens wel een beetje slordig als je haar in de opfok zet en er een hengst bij kan....
Tessebes schreef:Voor zover ik het begrijp is er vorig jaar tijdens het weideseizoen een hengst losgebroken. Ik zit even te bedenken in welke weide ze toen stonden. Volgens mij stonden ze toen weer in de wei bij stal.
Cassidy schreef:Overigens wel een beetje slordig als je haar in de opfok zet en er een hengst bij kan....
Ik hoop voor je dat de bevalling goed verloopt.