Keuring met of zonder halster

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kitty

Keuring met of zonder halster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-05 09:41

Tja, ik blijf even wat vragen over de veulenkeuring.
Ik heb voor mijn veulen alleen een (inmiddels enorm vies) lila halster. Niet geschikt voor de keuring dus.
Is het de bedoeling dat veulens op de keuring een halster om hebben of lopen ze los naast mams mee?
Die van mij is zo'n lolbroek die ik nog wel het hele terrein over zie crossen, zich niks van mams aantrekkend.

Woont er nog iemand in de buurt die een mooi leren halster te leen heeft? Anders moet ik namelijk een nieuw halster kopen die ik waarschijnlijk de komende tijd niet weer gebruik.

Eilinora

Re: Keuring met of zonder halster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 15:59

je kan ook een normaal wit halstertje kopen.
dat is ook goed.

sommige mensen doen het veulen wel los maar die veulens blijven altijd bij de moeder.
met een halster en aan het touw is ook een stuk veiliger(vooral als er andere paarden rondlopen)

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 16:11

Ik heb voor Luna een mooi leren halstertje gekocht. Ik vind zwart een stuk mooier tonen dan wit. Deze was iets van 9 euro ofzo nog een keer te doen vond ik.

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 21:37

toen ik op keuring ging zondag moest het halstertje uit dat je in de ring kwam.

Sapphire

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 23:24

een leren veulen halster is helemaal niet duur ik heb ze gezien voor 7.95 en nu heb ik een leren halstertje met gouden dingetjes erop die was 9,95 .. 5,- verzendkosten was 14.95 bij mascha ruitersport ofzo heb ik die besteld

Semra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 06:52

Het liefst doe ik het halster af. Dat vind ik gewoon mooier.
Maar met mijn veulen van vijf jaar geleden ging het dus mis. Die zette het op een lopen en ging op de draad af wat om de ring heen stond, een dik touw.
Er was een man die heel goed bedoeld de draad omhoog deed omdat hij bang was dat het veulen erin zou komen. Ik wou dat hij dat niet had gedaan...
Veulen in de vooropstelling tussen de andere merries met veulen. En daar kreeg ze dus een klap van een andere merrie. Gevolg: slagaderlijke bloeding. Of dit was voorkomen door een halster aan te laten weet ik niet, we hadden haar dan mss wat eerder kunnen vangen.
Is terplekke gehecht en allemaal goedgekomen.
Dit jaar heb ik het zwart leren halster omgelaten, met als gevolg dat ik me op de foto's verschrikkelijk erger aan dat halster.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-05 07:36

Ik denk dat ik toch maar even langs de ruitersportzaak rijd om te kijken of ze daar een zwart leren halstertje hebben. Wit vind ik niet mooi, leidt veel te veel af.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 08:00

Een mooie sjiek rondgenaait lederen halster gebruik ik voor dat soort dingen.
Ik heb hier bij de ruitersport zaak voor 10 euro 1tje.
Wit is niet mooi nee, het is geen tuigpaard /fries of een shetlander

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 10:29

ik heb anders een witte shet, endaar staat wit dan ook niet bij hoor:)

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 10:31

Ik heb nog een zwart leren veulenhalster liggen, maar kom niet echt in je buurt ben ik bang, anders mocht je het zo lenen. Wil het wel naar je opsturen dat je het weer terugstuurt na de keuring?

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-05 07:58

Das lief van je Jurga, maar ik ga vandaag toch maar even langs de ruitersportzaak.
Halstertje verkoop ik wel na de keuring of bewaar ik voor als we nog eens een ander veulen hebben.

NuageJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 15:59

Ik doe altijd een spierwit crispy new halster om. Ik vind dat juist veél mooier staan dan zwart.
Bij ons is een halster verplicht want het veulen moet vast staan bij het opstellen. Pas bij het bewegen wordt hij los gelaten en daarna weer vast gemaakt.