3 weken geleden werd hij ernstig ziek en afgelopen zaterdagnamiddag heb ik hem moeten laten inslapen ... het ligt me erg zwaar en ik mis hem verschrikkelijk hard, mijn kleine witte freggeltje mocht niet ouder worden dan 21 lente's.
In de straat waar Greg zijn laatste jaren heeft doorgebracht staat een Welsh hengstje uit dezelfde "T" en "G" lijnen van de Twyford fokkerij, te weten Twyford Timtam. Deze hengst is ook "al" 21 vandaar dat ik heb besloten om met deze hengst te fokken zolang het nog kan. Hij en Greg komen in vele opzichten overeen en dat zijn kwaliteiten die ik in het veulen hoop terug te zien.
Timtam is een Welsh A en mijn merrie een New Forest van 1.44m. Het was een hele klim voor Timtam maar hij is er meerdere malen succesvol in geslaagd.
Nu bevrucht deze hengst de laatste jaren vrij slecht dus of er daadwerkelijk een veulen van komt is zeer klein maar niet geschoten is letterlijk altijd mis. 
Ik hoop echt uit de grond van mijn hart dat er uit deze combinatie een veulentje komt en het aller aller aller liefste nog een merrietje ook zodat ik met het Twyford bloed als basis een mooie lijn kan gaan opzetten in (mijn eigen) pony fokkerij. (ik heb al een heel fokplan in m'n hoofd
)

Nu enkel nog maar hopen dat er volgend jaar een klein Welsh K'tje op de wereld rond huppelt, dit keer weet ik in ieder geval al zeker een passende naam voor het diertje...
Nog foto's van Timtam staan hier viewtopic.php?f=53&t=431440

Als Timtam klaar is met dekken komt Jep brullend aangelopen en bespringt heftig hinnikend z'n moeder.
Hij is 3 maanden oud ...
!
. Kegelen doet ze nog niet, althans, een paar uur geleden nog niet