Gisterochtend was ik vroeg op stal omdat ik eigenlijk wedstrijd had met mijn paard. Mijn ander paard is drachtig en vrijdag 24 juni uitgerekend.
Kom ik in de stal, ligt mijn paard, en komt dus niet omhoog. Lijkt zelfs blij om mij te zien, ik ga er dus ook bij in de stal en aai hem wat. Paard kijkt erg naar de buik en kreunt veel. Gaat afwisselend helemaal plat liggen en komt dan weer wat met het hoofd omhoog. Ze ademde vrij zwaar en je zag de buik ook echt helemaal op en neer gaan.
Dit heeft alles bij elkaar van 6 uur 's ochtends tot kwart voor 9 geduurt. Ik was echt in de veronderstelling dat het veulen ging komen,
maar om kwart voor 9 ging ze ineens staan en begon te eten. Sindsdien is er niets bijzonders meer aan te zien?
Ik weer teleurgesteld, nog steeds geen veulen! Nou ja, nog maar iets langer wachten!
Maar weten jullie wat dit geweest kan zijn, en hoelang het hierna nog duurt voordat het veulen komt? (Ik weet dat ieder paard anders is, maar ik heb niet veel geduld meer! Mijn geduld duurt zo'n 10 maanden)
Ik sprak gister nog wel iemand en die dacht dat het veulen zich gedraaid had in de buik en dat het nu goed zou moeten liggen?
Zou dit kunnen?
Ik ben benieuwd wat jullie ervan denken of wat jullie allemaal uit eigen ervaring hebben meegemaakt.