Zogende merrie: wel of geen knoflook

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

crazycactus

Zogende merrie: wel of geen knoflook

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 07:02

Tja de vraag zegt het al. Geven jullie je zogende merrie wel of niet knoflook. Mijn andere paarden krijgen sinds kort knoflookolie en dat vind ik na de poeder, snippers en tabletten eigenlijk de makkelijkste vorm. Nu twijfel ik om het Tina te geven omdat ik weet dat het bij mensen in de borstvoeding komt en dat baby's soms niet meer willen drinken. Maar zou dat bij paarden ook zo zijn?????
Dus wil ik graag jullie ervaringen horen.

Garmana

Re: Zogende merrie: wel of geen knoflook

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 11:20

oow ik hoopte dat er al wat antwoorden waren want ik heb nl de zelfde vraag! haha nou maar hopen op snelle reacties..

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 11:27

Ik geef mijn merrie vitaminenbrokken waar ook knoflook inzit. Ook het veulen krijgt hier een klein beetje van.
Ze eten deze alletwee erg graag, wat voor mijn merrie echt raar is want dat is een vreselijk moeilijke eter.
Ze krijgen het nu al ongeveer een week en het veulen drinkt toch nog heel goed enzo...
Mijn ervaring is dus positief, maar ik heb wel speciaal erop gelet dat het voor zogende merries en veulens geschikt moest zijn (staat op de doos)

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-05 20:52

Kom op mensen is er niemand die zijn merrie wel of geen knoflook voert en daar een goede ervaring mee heeft???

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 13:27

Mijn dame krijgt gewoon knoflook over het voer hoor. Heb nog geen klachten van de kleine, die dringt volop en groeit goed.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 13:29

Ik ben op het moment dat mijn veulen geboren werd gestopt met het geven van knoflkook, omdat mij werd verteld dat het zou kunnen dat het veulen de melk minder lekker vindt en daardoor minder zou drinken.

In dat geval wilde ik liever eventuele problemen voorkomen.

Bij baby's kan het gebruik van uien en knoflook bij de moeder (als deze borstvoeding geeft) de baby aan overmatig gas in de darmen gaan lijden --> kramp krijgen en overmatig gaan huilen.