Avenue (bijna 2,5 mnd) heeft er een vriendin bij!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

IngLio

Avenue (bijna 2,5 mnd) heeft er een vriendin bij!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-05 15:27

Hoi allemaal,

Ik dacht het wordt vast weer eens tijd voor een Avenue-update!
Sinds een halve week staan ze weer op het grotere land en Avenue vermaakt zich daar prima! Het gras heeft lekker kunnen groeien en de buren (jaarlingen tot 3 jarigen) staan er ook nog steeds!

Bovendien heeft ze er nu een vriendin bij... een 3 jarige merrie v. Amsterdam: Viefke! Dat gaat erg goed en ze kunnen zelfs samen in de wei blijven als ik met Lio aan de gang ga...

Lio heeft Avenue eerst flink verdedigd toen Viefke erbij kwam, maar alles gaat nu goed! Zie hier de foto's....

Een beetje van een afstandje, maar Avenue ligt te genieten en ze rolt ook om (helaas geen goeie foto van)
Afbeelding

Afbeelding
Omgerold
Afbeelding

Afbeelding
Opstaan
Afbeelding
Even jeuken
Afbeelding
Drinken!
Afbeelding
Ik kom naar je toe en ik neem mijn grooote vriendin mee!
Afbeelding
Lief!!
Afbeelding
Nog liever...
Afbeelding
En ze verkleurt nog steeds!
Afbeelding
Ze heeft geen bril meer, maar net als Luna en de anderen; een masker!
Afbeelding

Ze wordt nu ook steeds baldadiger, maar spelen en rennen vindt ze nog heerlijk! Luisteren, hmmm moet dat? Ontsnappen? JAA leuk!!!
Ik heb de nodige rake klappen al weer geincasseerd, maar daar heeft ze ook een rake knal voor terug gekregen. Verder is ze wel lief hoor Knipoog
Wil haar voor geen goud missen!

Jan_VT

Re: Avenue (bijna 2,5 mnd) heeft er een vriendin bij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 17:37

Ze staan daar wel mooi zo in kudde. Kan niet anders als leuk zijn, en is natuurlijk SUPER voor de opgroei Ja Veel succes nog Knipoog

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 19:06

Wow wat word ze knap! Echt ze ziet er top uit Ja
En wat heerlijk zo'n 3 jarige erbij vind ze die balding in de wei ook intressant Haha!?

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 19:20

mooi veulen hoor Ja
en erg leuk kleurtje ook Haha!

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 19:21

wauw het wordt echt al een klein schimmelmerrietje Lovers Lief bekkie hoor Haha!

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 20:15

oww inge! Wat is Avi verandert zeg! Wat is ze mooi! En wat leuk dat ze zo'n vriendin heeft Ja Ze loopt zo achter Avi van haaj dit is nou mn beste vriendin Clown

Nou als zaterdag Forpie en Quirina verhuizen hoop ik ook dat het meevalt qua verdedigen want Quirina overbeschermt Forpie nog wel een beetje Clown

Kheb trouwens Forpie gemeten eergisteren en ze is nu toch 1.18m, mss nog wel ondermaats maar ze haalt het stillaan wel in hoor OK dan!

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 20:42

Leuke foto's...
Echt leuk dat ze zoveel paarden om haar heen heeft...
Ik vind haar wel een mooi veulen...leuk hoofdje heeft ze Haha!

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 10:37

Wat ziet ze er geweldig uit!!
Dat masker, geweldig!!
Wordt echt al een hele dame zeg, wat gaat dat snel he?

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 13:08

Ze word al een grote meid zeg !! Haha!
en ze word ook steeds mooier !! Knipoog
lieve vriendin heeft ze ook ! Lovers

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-05 13:17

Bedankt voor jullie leuke reacties!

Ja ze is enorm gegroeid de laatste weken. Ik was een dag niet geweest ivm school en toen ik de volgende dag kwam verbaasde het me ineens hoe hard dat gaat!

De buren (hengsten en ruinen jaarlingen en 4 vos-merries) staan achter de sloot geparkeerd, dus echt contact hebben ze niet maar kunnen elkaar natuurlijk wel ruiken en horen. En als Avenue los over het erf wandelt dan galoppeert ze soms naar het hek van de hengsten/ruinen en dan staat ze daar te klapperen met haar bekkie. Zo heeft ze al kennisgemaakt maakt een jaarling-hengst van Solitair (de donkerste, op foto 3 de meest linkse), een springcollega Knipoog

De 4 vos-dames vinden haar ook geweldig en rennen met Avenue mee als ze haar snelheid en wendbaarheid aan het trainen is Haha!

Deze week komt er nog een 10 jarige ruin bij Avenue, Lio en Viefke in de wei. Ben benieuwd hoe dat zal gaan. Ik hoop dat er ook snel een leeftijdsgenootje in merrie-vorm voor Avenue bij komt. Ik hoor de boer wel eens praten over een fries merrieveulen van haar leeftijd...

Uh nou dat balding (jollyball) heeft ze weinig oog voor. Hij ligt daar maar en ze zal m wel saai vinden. Als ik m naar haar toe gooi/trap/rol dan rent ze keihard weg (bang...) en Viefke valt er op aan! Die stuitert over die bal heen alsof het een indringer is... Helaas het was leuk geprobeerd, maar ik laat m gewoon liggen. Hij is ook wel wat zwaar voor Avenue om op te tillen...

Zal nog eens meer foto's maken vanavond!
Groetjes, Inge

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 15:31

Oh, wat leuk om weer eens foto's te zien van Avenue! Dat masker ziet er wel superstoer uit Cool !

En Lio en Avenue zien er goed uit! Sinds wanneer ben je weer met Lio aan de slag?

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 17:23

Jeetje wat is ze al groot! En al wit he?!
Leuk hoor! Ze staan daar heerlijk zo te zien!

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-05 10:00

Sinds een maand of wat na de geboorte ben ik begonnen met longeren. En afgelopen zondag ben ik er voor het eerst weer op gegaan. Daar wilde ik mee wachten totdat een vriendin me kon helpen en ik klaar was met de grootste rompslomp om school.
Vanavond ga ik er in totaal voor de 10e keer op en de 2e keer sinds haar zwangerschapsverlof. Ik ga haar nu fanatieker oppakken.

Ja ze wordt met de dag witter lijkt het wel... Heel leuk om die verkleuring mee te maken. Het gaat zooo snel!

Haha!