Moeilijk he, scannen --> toch drachtig!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WenK

Moeilijk he, scannen --> toch drachtig!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-05 16:05

Na de grote teleurstelling vorige week dinsdag hebben we lisje terug gebracht naar de hengst. De DA verwachtte dat het eitje vrijdag of zaterdag af zou komen, we hebben haar dus donderdag terug gebracht. Maar madam werd maar niet hengstig en sloeg fel af. Ik ben zelf zondag nog geweest en heb toen met de hengstenhoudster afgesproken dat ze nogmaals gescanned zou worden als ze vandaag nog af sloeg.

En dat deed ze. Sas heeft zich dus enorm ingezet om de DA er bij te krijgen, die heeft haar vanmiddag om 4 uur gescanned en mijn meisje blijkt toch al drachtig....

Aan de ene kant ben ik onwijs blij, aan de andere kant baal ik van de extra kosten die dit met zich mee heeft gebracht.

Maar goed, nu hebben we volgend jaar dus toch een veulentje te verwachten.... Haha! Go jij! Go jij!

maroes

Re: Moeilijk he, scannen --> toch drachtig!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 16:12

Wouw gefeliciteerd!
Bij Maroesja zag de DA een vruchtje zitten en ook een groot ei. Misschien had jou DA niet verder gekeken dan alleen maar naar het ei.
Maar toch erg fijn dat ze drachtig is.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-05 16:40

Mijn DA heeft vrij snel gekeken. Hij zag een ei zitten, keek nog even verder, maar vanwege het ei kon ze volgens hem niet drachtig zijn.

Ik heb hem net aan de telefoon gehad, hij zegt dat het geen fout is van hem en hij weigert iets terug te betalen of iets. Zelfs excuses heb ik er uit moeten trekken.

Kijk een fout kun je maken, maar wees dan zo netjes om sorry te zeggen en mee te betalen aan kosten die door die fout gemaakt zijn...

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 16:43

Vervelend dat je het blije nieuws op deze manier moets horen, maar
van harte gefeliciteerd!!!!!
Vanaf nu is het allemaal wachten, wachten, wachten....spannend!!!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 16:59

Gefeliciteerd!

Ik heb dat ook al meerdere malen bij de hand gehad en zelfs bij een DA op een grote hengstenhouderij die in het seizoen niets anders deed dan iedere dag merries scannen...
Vandaar dat ik tegenwoordig altijd eerst schouw en daarna pas laat scannen. Ik vertrouw meer op m'n hengst Knipoog

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-05 17:26

Haha ja, heb alleen geen hengst bij de hand... Haha! Ach, beeb zit er in, daar ben ik allang blij om!

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 17:32

Gefeliciteerd!
En ja.. fout scannen, keer op keer teleurstellingen.. Het weet wat, het maken van al die beebs Tong uitsteken

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 17:35

Dat is wel erg jammer van de extra kosten ja..! Maar goed, het belangrijkste is dat er een baby in zit! Haha! Van harte gefeliciteerd!

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 17:54

MarijeR schreef:
Gefeliciteerd!

Ik heb dat ook al meerdere malen bij de hand gehad en zelfs bij een DA op een grote hengstenhouderij die in het seizoen niets anders deed dan iedere dag merries scannen...
Vandaar dat ik tegenwoordig altijd eerst schouw en daarna pas laat scannen. Ik vertrouw meer op m'n hengst Knipoog

mijn merrie is door me eigne hengst gedekt.. en rond 17 dag ging ze mooi wel knipogen.. en pissen.. dus het is nooit helemaal zeker te zegegn dat schouwen.
maar proberen waard.

WEndy van harte gefeliciteerd met je beeb veulen!!! ( in wording offcourse Tong uitsteken

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 17:56

gefeliciteerd, had je toch beter ff kunnen schouwen bij Morrie.... die is wel gewend dat ie klappen krijgt van Lisje.....

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-05 17:57

Hihi, ja morrie kan dat wel hebben... Tong uitsteken

Dank jullie wel allemaal voor de felicitaties!!!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 18:12

Cayusejuhh schreef:
MarijeR schreef:
Gefeliciteerd!

mijn merrie is door me eigne hengst gedekt.. en rond 17 dag ging ze mooi wel knipogen.. en pissen.. dus het is nooit helemaal zeker te zegegn dat schouwen.
maar proberen waard.

Maar hoe reageert jouw hengst daar dan op? Mijn hengst trapt daar dus niet in en reageert dan totaal niet.
Ik heb hier ook wel eens jaloerse merries. Die zijn dan al gedekt en drachtig maar als een andere merrie dan hengstig is en gedekt wordt (in de kudde of in de weide ernaast) staan ze vreselijk te pissen maar na even snuffelen loopt de hengst weer weg.
Daarom kijk ik ook naar de hengst en niet naar die maffe merries Knipoog

Maar goed, met het scannen kan je iig nog maar beter hebben dat ze een vruchtje over het hoofd zien dan dat ze denken dat een merrie drachtig is en er zit niets in...

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 18:23

Rare DA hoor! Die bel je dus nooit meer. Vorig jaar had ik dus precies hetzelfde met mijn merrie, maar de DA heeft het netjes afgehandeld en geen scan- en voorrijkosten gerekend. Maar ja, de kosten van 2 maal op en neer naar de Achterhoek en de stalling zijn vele malen hoger................
Laatst bijgewerkt door Vasthi op 14-06-05 18:26, in het totaal 1 keer bewerkt

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-05 18:24

Nee, die hoeft niet meer te komen van mij...

Ik moet nu weer iemand vinden die haar op wil halen. Het meisje wat dat normaal vaak doet is/gaat op vakantie en verder weet ik zo gauw niemand meer. Heb er eerlijk gezegd ook niet over na gedacht toen ik haar weg bracht....

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 20:11

mijn hengst brult zoiezo altijd wel.. maar draait zn kop om en gaat eten als ze niet hengstig is.. maar tja soms heeft hij de day before een paar klappen gehad van de merrie en dan is hij huiverig Haha!

Maar het gaat er nu om DAT LISJE EEN KINDJE HEEFT IN HAAR BELLY!!! Go jij! Go jij!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-05 20:34

haha idd... the beeb is under construction!!!

Maar men, wat is het een drama om iemand te vinden die haar weer op kan halen...

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 23:03

zoals ik je al gezegd had, als ze nu niet drachtig is na die wandelpartijen duw ik er persoonlijk een veulen in hahaaaaa,
maar we benne wel blij, de gelukkige aanstaande ouders staan lekker naast elkaar te grazen Haha!

lizzy_lisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 23:12

Zoals jij zelf al aangeeft voor sommige dieren artsen die dat niet zo vaak doen is scannen MOEILIJK maar ben wel blij voor je het is beter zo als andersom zegge dat ze drachtig is en je krijgt GEEN veulen waar je op getelt had.

Alsnog VAN HARTE GEFELICITEERD (nu heeft ze al een 1/2 maandje langer dracht hahahahaha Haha!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 07:17

gefeliciteerd Wenk. Beter zo dan dat er gezegd was dat ze drachtig en dat je volgend jaar toch geen veulen krijgt. Cool

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-05 07:40

Ja dat zeker.... Maar ja, nu moet ze naar huis Haha!. Had nooit verwacht dat dat ineens zo moeilijk zou zijn. Werkelijk niemand die ik vraag kan...

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-05 14:35

Nou, Sas brengt mijn meisje nog naar huis ook!!!

Wat een toppertje! Dat mag best ff gezegd worden vind ik!!!