Heb ik dat weer!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Myrdal

Heb ik dat weer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-05 07:49

Al het slechte komt in drieën zeggen ze wel eens. Nou, laten we dan hopen dat het nu ophoudt.
I: 2 dagen voor de geboorte van Andros kreeg Myrdal een hoefkneuzing. Veearts erbij, heel gedeelte weggesneden, verband erom. Volgende dag verband eraf, alles was goed, ze was al niet zo kreupel meer, dus dat was goed.
II: de geboorte was ook niet erg denderend. Het veulen wilde er niet uit. Wij veearts gebeld, heeft ons telefonisch geholpen, beentjes goed gelegd, hoofdje goed gelegd en trekken maar. Veulen er mooi af, merrie uitgeteld. Vervolgens kwam de nageboorte er niet af. Veearts er weer bij, ze is dus gepeld, 3 dagen gespoeld en de derde dag heeft ze nog een hechting gehad daar waar ze was uitgescheurd. Hoop ellende dus.
III: Nou werd ik gisteren gebeld, Myrdal heeft een trap gehad van de andere merrie (met veulen) die bij haar staan. En die had dus nog ijzers onder. Het is een rottige plaats, net boven de kroonrand en het lag dus goed open, met een hoekje erin. Dus weer veearts gebeld, die kon niet komen, andere veearts gebeld, die heeft de boel gehecht en er verband om gedaan. Nu moet ik haar nog 3 dagen antibiotica geven, het verband mag er zondagavond af. Nu komt het lollige, hij heeft de wond vrij ruim gehecht omdat het op een plaats zit die veel beweegd, nogal logisch. Maar omdat hij zo laag zit, mag ze niet in de paddock (wij hebben alleen maar paddocks bij onze stal), dus vertelde de veearts doodleuk: ja, dan moet ze op stal blijven tot de wond dicht is. Binnen een week zou dat wel het geval zijn.
Ammehoela! Boos! een merrie met veulen een week op stal houden! Is hij nou helemaal gek geworden!
Gelukkig dacht de stalhoudster daar precies hetzelfde over, met verband mag ze gewoon nog in de paddock, dus dat is geen probleem. Nou zou ze zondag de wei (ligt een paar kilometer verderop) klaarmaken voor 2 andere paarden, maar die moeten nu een weekje wachten want dan gaat Myrdal met het veulen daar dus heen (op gras mag ze wel). Ben ik toch blij dat het een stalhoudster is met nogal wat gezond verstand die oplossingen zoekt als alles een beetje vreemd loopt, en dan tenminste paardvriendelijke oplossingen.

Dus julie snappen het wel, ik heb mijn portie ongeluk nu wel gehad met Myrdal. Laten we hopen dat alles nu eens gaat zoals het hoort!
Natuurlijk volgen er foto's van Andros op de wei Haha!

TequilaRos

Re: Heb ik dat weer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 09:53

Das inderdaad een hoop pech, maar je moet maar zo denken: Na regen komt zonneschijn!!!
Het komt vast allemaal weer goed Haha!

Gitta

Re: Heb ik dat weer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 10:22

jeetje dat is idd alles achter elkaar maar denk maar zo 3x is scheepsrecht dus nu blik vooruit en genieten maar Knipoog