[shetlander] Rosita heeft haar veulen al!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Annechien

[shetlander] Rosita heeft haar veulen al!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-05 07:48

Gistermiddag werd ik wakker gebeld door de eigenaar (mijn opa dus) van de pony's. Er was al een veulen! Het betreft een bonte hengstveulen (kleur ben ik vergeten te vragen, lag te slapen zoals eerder aangegeven hahaha Clown ). Hij is 2 weken te vroeg op de wereld gekomen (vond het schijnbaar genoeg daar binnen en wou de grote boze wereld gaan verkennen). Hij is overdag geboren (net na 9 uur 's ochtends) en komt voorlopig op stal te staan omdat hij behoorlijk fijn lijkt te zijn (ik weet het niet, woon ook niet om de hoek). De moeder (Rosita dus) is een zwartbonte dochter van Carlos van Heesselt en de vader is de voshengst Fellow van de Klaverhoek. Hij zag trouwens door het bont om zich heen zijn mama ook niet meer..... meneer dacht dat Pronto zijn mama was en wou daar al bij gaan drinken! Voor zover ik weet heet hij voorlopig Willem en zal hij te koop komen te staan (voor die tijd heb ik toch echt wel foto's van hem Haha! ), overigens zonder papieren, dit is de keuze van de fokker geweest.

Tibamar

Re: [shetlander] Rosita heeft haar veulen al!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 10:12

Gefeliciteerd Haha!
Ben benieuwd naar foto's Lachen

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 11:09

Gefeliciteerd!
Foto's? Haha!

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 16:54

gefeliciteerd, ben zeer benieuwd naar foto's

waarom heeft ie geen papier dan,is de oma geen stamboek ofzo?

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 17:14

het veulen zal wel niet aangemeld zijn, t is ook niet gratis he.

Maar waar staan de pony's dan? Wanneer kunnen we foto's verwachten? Ik ben wel benieuwd naar het halfbroertje van Ultimate! Er waren daar toch nog meer merries drachtig van Fellow?

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 17:18

gefeliciteerd! komen er nog foto;s?

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 17:49

hey, gefeliciteerd! ben benieuwd naar de foto's Haha!
en er zijn genoeg fokkers die hun hengstveulens geen papier geven. zelf vind ik het dom, maar ja..kost geld he.

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-05 06:04

@ Elinax21: wat denk je van het verschil van met en zonder dekbon dekken...... tja het is mijn keuze ook niet, maar ik zeg er niks van (de merrieveulens krijgen dus ook geen papieren). Net als het feit dat een prachtige mini hebben lopen....... laten ze niet dekken. Tja het zijn mijn pony's niet...... Ze wouden mij een merrie geven, nee ik wil met papieren dekken om een stam op te bouwen (tenzij ze er goed uitziet, dan ga ik alles op alles zetten om er toch een papier bij te krijgen).

@Snowdon: De pony's staan in Groningen en ik woon onder in Gelderland..... misschien dat ik om een foto kan gaan zeuren, ik zie ze aankomend weekend bij mijn ouders thuis Haha! , er zijn nou nog 2 drachtig van Fellow, dus er komen nog 2 halfbroertjes en/of halfzusjes aan!

@Regina: Oma is zelfs opgenomen in het stamboek (en geen fluit waard op de keuring Boos! , een dochter van Zeoliet, afgekeurde hengst en ze kijken in Groningen erg sterk naar de eigenaren)

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 08:02

ja dat gebeurd ook ja. doodzonde dan