nu nog ontwormen of nog even wachten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marscha

nu nog ontwormen of nog even wachten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-05 13:39

mijn pony is dinsdag al uitgerekent en ze kegelt nu al moet ik haar nu gaan ontwormen of moet ik daar nog even mee wachten tot het veulen er is wat is het beste.
wie kan mij hier antwoord opgeven

lizzy_lisa

Re: nu nog ontwormen of nog even wachten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 15:57

Meteen ontwormen dat is alleen maar goed dan krijgt het veulentje dit ook nog automatish een beetje binnen. Natuurlijk wel ontwormen met een pasta voor drachtige merrie`s.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 17:33

Volgens mij krijgt een veulen alleen maar wormen binnen via de melk? Ik ontworm altijd als de merrie naar de schone veulenwei gaat, een paar dagen tot 2 weken van te voren(wanneer komt het he). Sommigen ontwormen op de dag van de bevalling, maar dan moet je na 10 dagen alweer met het veulen tegelijk. Ik zou het dus nu doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 17:34

en oja, succes met waken en het veulen!

marscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-05 18:04

wij hebben er al atwoord op gevonden en hebben haar dus al ontwormt er stond ook op dat je het voor de geboorte van het veulen moest doen en hebben het toen ook gelijk gedaan maar bedankt voor jullie reacties en ze word nu ook al weer wat onrustiger en is ook aan het kegelen dus we wachten nog wel even af wat ze vanavond en vanacht gaat doen

o0geesje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 18:33

wij hebben altijd te horen gekregen dat je de 10e (liefst 2/3 dagen eerder) nadat het veulen geboren is moet ontwormen, omdat als het paardje hengstig is maakt ze ene apparte stof aan die veel wormen bezitten en vandaar dat je ze voor dat ze hengstig word moet ontwormen, dus ik denk dat het geen kwaad kan dat je nu al hebt gedaan Knipoog liever te vroeg dan te laat Knipoog
groetjesss geesje