Monty is bevallen!!!!!!!!!!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

charon

Monty is bevallen!!!!!!!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-05 17:39

11 Maandan wat een tijd!!

Juli 2004 monty loopt heerlijk bij de hengst en ik zit in het zonnige italie. Daar begon het allemaal mee. Monty vond het wel lekker daarop dat grote land tussen de andere paardjes en vermaakte zich best. Toch was ze (heel gelukkig) erg blij om me weer te zien en nog blijer dat ze weer mee de trailer in mocht(wat ze normaal niet graag doet) op weg naar huis toe.
Tja daar sta je dan gedekt en wel maar er is nog niets te zien of te voelen. Langzamerhand begin je wat te zien, der buikkie word ronder en ook haar humeur veranderd steeds stukje voor stukje. Soms wat snel aangebrand, dan weer heel knuffelig, het hoorde er allemaal bij. Tja en dan na zo'n 11 maanden ben je toch wel behoorlijk dik en voel je steeds maar weer dat rare ding in je buik schoppen en woelen. Het is geen pretje om haar hele buik zo heen en weer te zien gaan maar je weet dat het goed is, het leeft en is willig om te leven.
Dan breekt de tijd aan dat het zou kunnen gaan gebeuren, de dagen worden getelt en iedereen leeft mee. Het word steeds spannender en spannender, en s'nachts heb je geen nachtrust meer over. Lig je niet over het veulen te dromen, dan gaat je wekker wel af om even te gaan checken bij monty of er al wat gebeurd. Drie nachten achter elkaar gaan we geregelt kijken en ook s'nachts staan we sammen bij monty te gluren. Maar nee steeds maar niets , of toch wel ??? hey het beweegt . Nee het kan nu echt niet lang meer duren!!!! Dan begint de melk te druppelen en weet je zeker dat het niet lang meer kan duren. Om half vier ging de wekker en is mijn vader wezen kijken bij monty of er al iets was. Nee nog steeds niets en ook geen teken dat het ieder moment kon komen, terug naar bed en slapen maar. Om kwart over zes, ik lig heerlijk te slapen, dan hoor ik mijn moeder tegen mijn vader fluisteren: er ligt een veulentje. Hup uit bed, hoe lekker ik ook sliep het zachtste gefluister maakte me wakker, Monty heeft een veulen, zou het nu dan echt zo ver zijn. In de kleren en hup erheen. En jewel hoor daar ligt het een geweldig wonder met vier lange benen. Bruin, Hengst of merrie we weten het nog niet. Monty staat er heel lief en rustig bij, alles is goed gegaan zo te zien, geen complicaties en geen tekenen van oponthoud. De perfecte bevalling, voor een eerste keer. Het veulen is nog nat als we er bij komen dus oud kan het nooit zijn. Dan staat het op een pracht gezicht. Heb je vier van die lange benen en dan moet je er op leren staan. Alle kanten waggelt het op, en dan valt het weer neer. Dan ineens hoepla ik sta kijk mij eens ik kan staan op die dingen. Op zoek naar de tepel om lekker te drinken. Dan is het moment dat ik de stal in ga om te kijken wat het is. Til de staart omhoog en het is een hengst, een stoere bruine hengst. Monty is super lief voor de eerste keer ook al doet het drinken nog wat pijn, ze laat het allemaal lief toe en laat het veulen heerlijk drinken.
Een super bevalling van een wereld wonder. Dit kleine wondertje heeft natuurlijk ook een naam en zijn naam is : BINCK
Binck is nu nog bruin maar zal waarschijnlijk al snel gaan veranderen in een schimmel.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En dan omdat binck op stal is geboren vanwege het regenachtige weer moest hij toch de hele weg lopen om naar het land te komen, het was een zware weg maar het is wel heerlijk op het land.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Woest

Re: Monty is bevallen!!!!!!!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 18:09

ohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh !! lief!!!!
en leuke naam! zo mooi zijn als hij nu ens zwart werd! (schimmel met bles) valt de bles niet meer op en hij heeft nu zo'n mooi blesje!
tword vast een dikke,grote, super stoere hengst! (de naam verklapt het toch al ):)

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 18:41

Een leuk veulen hoor! Stoere naam Lachen Blijven ze nu op het land? Lief dat je merrie het zo makkelijk laat doen allemaal, is toch vreemd voor ze zo'n eerste keer. Veel geluk met ze!

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 19:36

Wat een schatje en wat een heerlijk verslag om te lezen!
Veel plezier en succes met hem!

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 20:04

-> KS

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 20:13

ach wat een schatje Haha!
bij de tweede foto staat hij er echt zo bij van: Kijk eens wat ik kan!!! Pling

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 20:15

gefeliciteerd en idd heel leuk omschreven Knipoog mooie man hoor veel plezier ermee!!!!

amber2588

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 22:44

Van harte! Wat een schatje. Kwijl
Zou wel mooi zijn als 'ie zo mooi donker blijft, maar zo te zien wordt het inderdaad een schimmel...

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 10:37

Jaa hij is echt prachtig hoor Charon!!
Maar we komen 'm zaterdag in het echt bekijken, en ik neem de camera mee natuurlijk!! Haha!
Ik had me moeder de foto's ook al laten zien, wat ze zei: ''Aaah, wat een lief koppie he'' hahaha Knipoog

Maar ik kan niet wachten op zaterdag Lachen

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 13:41

wat een droppie zeg!!
als had ik er een aantal al gezien Knipoog
echt superlieve fotos Haha!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 14:50

wat een lieverd Lachen ziet er lief uit Haha!