Jonneke gedekt, wachten is begonnen! + Foto!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pink_Horizon

Jonneke gedekt, wachten is begonnen! + Foto!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-05 18:36

Zucht, 4 maanden lang hou je netjes de cyclus van de hengstigheid bij. hengst op stal dus schouwen is een eitje. 4 maanden lang klopt het prima. Vandaag zou ze hengstig worden dus naar de hengst gaan maar helaas, het zou geen echte eigenwijze welshpony zijn als ze zich hier netjes aan zou houden! Tong uitsteken

Afgelopen dinsdag liepen de meiden langs de weide van Fellow en Marjon ging prompt plassen. oliebol, een week te vroeg...
Snel de hengstenboer gebelt en die wilde het zekere voor het onzekere nemen en heeft haar gelijk opgehaald.

Op Dinsdag 24 Mei, Pinky's 6e verjaardag, is Marjon dus voor de eerste keer gedekt door de kampioen van de hengstenkeuring (2004/2005) Coelenhage's Jarno! Ook 26 en 28 Mei is ze her-gedekt en ondertussen staat ze weer lekker thuis. Nu midden juni opnieuw schouwen en scannen. Ik ben benieuwd!!

Mijn eerste ECHTE eigen, zelf gefokte veulen, zucht, ik kan niet wachten Haha!.
De hengstenhouder vond Marjon een mooie correcte merrie (dat mag ze dan 9 juli bewijzen op de keuring Knipoog ) en Jarno machte perfect bij haar volgens hem(ik heb nog even gedubt met een andere hengst), Ik ben benieuwd!

Ik heb een erg mooie foto gemaakt van Jarno, maar door verhuizing heb ik tijdelijk geen internet, dus dit duurt nog even...
op www.stalspoorzicht.nl zijn al enkele foto's van Jarno te bekijken!

Het wachten is begonnen. Koe

Tinne

Re: Jonneke gedekt, wachten is begonnen! + Foto!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 19:03

En dat wachten duurt LANG, *spreekt uit ervaring Haha!*. En nu het steeds dichterbij begint te komen, lijkt het allemaal nog wel langer te duren...

Maar ja, eerst maar eens zorgen dat ze drachtig is! Ik hoop het voor je! Ik kan me helemaal voorstellen hoe blij je nu bent! Ik zie mezelf helemaal rondlopen: eindelijk een veulentje van mijn eigen paard! Geweldig toch?? Lachen
Heel erg veel succes bij het wachten op de 1e scan, ik hoop voor je dat het gelijk de eerste keer raak is OK dan! !

En de hengst ziet er prachtig uit, daar moet weer een prachtig veulentje uitkomen Knipoog!

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 19:28

Wat gaaf! Bij ons op de manege staat een broertje van Coelenhage's Purioso en die hele lijn, weet jij soms meer van de merrie Coelenhage's Lady primeur? Dat is namelijk de moeder en die zoek ik al een tijd! Lachen

Annemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 12:31

Heeej Kim, ik hoop voor je dat Marjon drachtig is! Voor mij is het wachten voorbij en voor jou gaat het nu echt beginnen.
In m'n onderschrift staat trouwens het topic van Alycia, daar staan ook meerdere foto's in Knipoog

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-05 17:17

Bedankt Lachen
Haha ja wachten duurt lang maar het is het wachten vast waard Knipoog