Vanmorgen had ik afgesproken met de verzorgster van Wembley (een andere pony van dezelfde eigenaars) om de paarden te gaan wassen. Dus sms ik naar Isabelle (eigenares van Quiny) om te vragen of dat OK is. Nog geen 2 min later gaat mijn gsm af, Isabelle belt. Ze zei dat het wel OK was, maar dat Moon zijn been helemaal gezwollen was. Op dat moment kreeg ze een telefoontje van de DA, die zou binnen 10min komen.
20min later krijg ik weer telefoon van Isabelle. Ze was aan het huilen, en zei dat ze meteen met Quiny en Moon naar de kliniek moesten, omdat het tè ernstig was. Eén van de wondes van het proberen rechtstaan was veel groter geworden, en lag tot op het bot open. De andere knie was helemaal opgezwollen.
2 uur later belde Isabelle me weer op: Moon had een infuus gekregen, want doordat Quiny te veel melk had verloren voor haar bevalling, had Moon niet genoeg biest binnengekregen en daardoor niet genoeg antistoffen. De dokters hadden alles onderzocht, röntgenfoto's genomen, vocht uit zijn gezwollen knie genomen en zijn andere been helemaal ingepakt. Het vocht dat uit zijn knie was getrokken, was positief, niets aan de hand dus, maar op de röntgenfoto's zagen ze iets dat ze nog nooit gezien hadden, negatief dus. Blijkbaar is zijn knie aan het afbrokkelen ofzo

Hij moet daar iig nog 3 dagen blijven, 2 zakken plasma krijgen zodat hij genoeg antistoffen ontwikkelt en morgen gaan de chirurgen beslissen of ze hem al dan niet gaan opereren. Maar dan wordt er wel misschien van €5000 gesproken, en dat is echt tè veel. Zeker omdat het dan nog niet vaststaat dat alles goedkomt. Normaal zou hij een springpaard voor mij worden, omdat Quiny nu eenmaal niet zo jong meer is (13), en tegen dat hij 3-4 jaar is, zou Quiny het kalmer aan kunnen doen. Niet dat dat nu niet meer kan, maar het is gewoon zò oneerlijk