hebben jullie veulens het ook zo warm??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

veronake

hebben jullie veulens het ook zo warm??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-05 20:42

mijn veulen heeft het echt warm! hij zweet erg... hij is nog wel vinnig, loopt wel wat rond en is actief , alleen staan zijn oogjes er wat moe bij. Mijn merrie heeft dat precies ook wel wat ,dus denk dat dit van de warmte is...??

Doen jullie hier iets aan? afspuiten?

Lowara

Re: hebben jullie veulens het ook zo warm??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 21:41

jup. ik heb de merrie vanmiddag afgespoten, en het veulen met de gieter+ borstel ook voorzichtig afgespoten. daar knappen ze echt helemaal van op!

Cute

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 22:32

Mijn merrie en veulen staan overdag ook te zweten in de wei. Ze blijven dan ook pal in de zon staan, terwijl ze ook lekker onder de bomen in de schaduw kunnen staan, maar dat vetikken ze. Het is nu ook opeens zo warm, moeten ze nog even aan wennen.

Superstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 22:39

Mijn veulen (5 weken) heeft het met haar dikke vachtje ook erg warm met dit weer (zweten en erg duf zijn..)! Heb ze in de Siesta uren (van 12u tot 16u) dan ook maar in de koelere stal gezet. Dus in de ochtend en eind van de middag/avond lopen ze lekker buiten!! Het arme beeste zou anders nog een zonnesteek oplopen Knipoog

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 23:25

Ik heb moeders even lekker afgespoten en veulen heeft toen ook wat water meegekregen. Koelde lekker af.

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 09:36

Ja, mijn arm ding heeft het ook zo warm Ach gut
Ze heeft nu ook last van wat veulendiarree (merrie is hengstig), dus moet ik wel wat opletten dat ze niet uitdroogt ofzo...
En met mijn merrie heb ik ook al zo'n medelijden, der hangt altijd wat melk aan d'r uiers en dat trekt natuurlijk vliegen enzo aan.
Maar ook zij vertikken het om in de schaduw te gaan staan, ben gisteren nochthans 2x met hun naar de schaduw gewandeld maar daar willen ze niet blijven staan Gestoord
Op het warmst zet ik ze ook binnen, maar hun stal is ook nogal warm, maar ze staan dan tenminste niet in de volle zon he Lachen

(wanneer gaat dat dikke veulenvachtje er eigenlijk af?)

IneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 11:10

Toen ik gisteren in de wei kwam, was mijn merrie ook helemaal bezweet ( wel opgedroogt, maar je zag het nog ), het veulen zelf had dit ook.. maar ons andere paard niet.. Vond het zelf maar raar! misschien omdat die wit is?

Djana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 11:38

Bij ons staan ze nu ook dag en nacht buiten. Ze staan wel lekker beschut onder de bomen en de hele dag in de schaduw. Wel ga ik de merrie vanmiddag even afspuiten want ze heeft toch gezweet het veulen ligt de hele dag te slapen van de hitte.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 12:33

Het veulen van mijn verzorgmerrie had het eergisteren en gisteren ook erg warm (ben vandaag nog niet daar geweest). Toen ze 's avonds naar binnen moesten is het veulen zo in slaap gevallen op de grond, zo warm was het. Maar de wei waar ze nu in staan heeft geen bomen dus da's ook niet zo prettig, maar daar heb ik niks over te zeggen helaas.

IneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 17:19

Toen ik rond half 2 even ging kijken, was het veulen weer heel bezweet, de merrie en ruin ook een beetje.. We hebben ze dan een beetje afgesponsd enz.. Er zijn wel bomen, maar ze gaan er niet onder staan.. Het veulen gaat ook steeds liggen..

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 17:21

ik heb gisteren de merrie afgespoten en ook het veulen op een zacht straaltje Ja Ze was helemaal terug frisjes en als ze terug op de wei kwam rende ze weer lekker rond! Ze was echt opgefrist!

iesolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 17:23

Mijn veulentje van 3 weekjes oud heeft ook enorm last van de warmte, ze is sloom en puft behoorlijk. Ook had ze net wat verhoging ze stond op de 38.8. Of de warmte is haar teveel geworden of ze heeft een virusje opgelopen. Hebben jullie veulens met deze temperaturen ook verhoging en puffen die ook?

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 21:22

38.8 is niet wat verhoging hoor, dat is toch echt wel koorts!

De veulens hier hebben gelukkig niet zo veel last van de warmte, ze zweten er iig niet echt van.

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 21:40

Het is net geen veulen meer (hij is vandaag jarig Knipoog ) mijn jaarling is vandaag bevangen door de warmte, ik trof hem in een weiland vol schaduw met 41.2 gr koorts!!

Hij ziet er verder goed uit maar hij was sloom en wankelde op zijn benen. De veearts is erbij geweest en deze heeft hem een koortsremmend middel gegeven. Nu moet het binnen 24 uur weg zijn.

iesolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 22:01

38.8 is verhoging tsja koort bij een veulen maar nog niet link boven de 39 is echt koorts. Maar gelukkig is het veulen zijn temp na dat het buiten is afgekoelt weer gedaalt naar 38.0 Haha!