Duo penotti (Famosa en Athletico, Andalusiers)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PhiaBink

Duo penotti (Famosa en Athletico, Andalusiers)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 22:21

Helaas is Famosa weer richting bevangen aan. Ze hebben tot nu toe 4 x in het land gestaan en dan wel ongeveer 30 min per keer. Famosa werd weer te dik en ze kreeg weer last van jeuk. Dus heeft ze weer te veel eiwitten binnen gekregen. Op advies van de Kraamkliniek is ze van de merrie brok af en mag ze een heel klein beetje muslie hebben. Veel hooi en een beetje kuil. Atje mag natuurlijk alles eten.
Rond de bak is het normaal netjes gemaait. Atje kan nu toch een paar grasjes eten onder de omheining door. Ik heb ook overal wat kuil verstopt. Famosa kan er niet bij. De melkproduktie is nu ook minder, maar Atje eet gelukkig goed kuil en ook uit de bak mee met Famosa.

Zo genoeg gel*lt, hier zijn de foto's.

Afbeelding
Kiekeboe, daar ben ik weer!!!

Afbeelding
Ik kan heel goed verwaant Schijnheilig kijken, maar ja, het kan ook niet anders. Ik ben zo ontzettend knap en heel verliefd!!! Op wie...... dat zeg ik lekker niet! Tong uitsteken

Afbeelding
Zo groot ben ik nu!

Afbeelding
Nog even en dan kan ik zo over de omheining stappen en lekker grasjes eten!! Vingers aflikken

Afbeelding
Ik word zo nog leniger! Daarom heet ik ook Ahtletico.

Afbeelding
Dit is toch wel lekkerder!

Afbeelding
Weer ff en slokkie Bamelkia, mmmmmm Vingers aflikken

Oja, ik heb nog steeds geen!! wit rond mijn oogjes. Haha!

Loolapelooza

Re: Duo penotti (Famosa en Athletico, Andalusiers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 22:30

Wauw die groeit als kool Phia! Hij zit er goed uit, zijn er al kopers voor geweest?
Wel rot dat Moos niet op de wei kan, is toch fijner voor zo een kleine als ze lekker op het groen kunnen.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 22:42

Tsja, het is heel l*llig voor Atje, maar ik geeft hem steeds grasjes als Moos niet kijkt. Anders is ze er als de kippe bij en duwt ze Atje weg.
Ik heb wel veel reacties gekregen. De vraagprijs is niet door mij verzonnen, dus die ligt voor veel te hoog. Als Atje bij Residelca was geboren, had hij ook dat prijskaartje aan zijn staart hangen.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 23:22

logisch toch? het is een hengst met papieren in een mooie kleur! daar mag best een prijskaartje aan hangen.
Hij wordt al lekker groot! en hopen dat er geen witte haartjes verschijnen.. Lachen

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 06:09

Jeetje wat is ie weer lekker gegroeit!
Balen dat ze niet op de wei kunnen hoor!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 07:10

Ha, dus Atje is écht compleet volgens bestelling geleverd!
Wel erg jammer van het gras ... maar moeder's gezondheid gaat natuurlijk voor.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-05 08:14

Famosa liep steeds naar het hek toe richting het land. Ze keek dan naar de andere. Nu heeft ze er geloof ik vrede mee dat ze het land niet in kan. Atje zwerf door de bak heen, speelt met wilgentakken en heeft zo te zien de grootste lol in z'n eentje!! Hij bokt, rent, probeert te vliegen en pest natuurlijk zijn mama.
We laten Famosa ook niet dekken. Eerst weten wat haar voerschema moet zijn, dan flink afvallen en misschien zadelmak maken.
Het gewrijf over haar benen is onze graadmeter of ze te veel eiwitten binnenkrijgt of niet.

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 08:52

Wat is hij al gegroeid zeg. Jammer dat hij niet in het land kan, maar ja, niets aan te doen, hij weet niet beter. Hoe krijg je dat trouwens voor elkaar dat hij met wilgentakken kan spelen? Zodra ik een wilgentak in de paddock gooi, dan eet Myrdal hem op....

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 09:09

Phia, waaraan kan jij zien dat Famosa bevangen wordt, mijn merrie heeft de laatste tijd ook redelijk wat last van jeuk en tegen het einde van de dag aan stapt ze redelijk moeilijk. Ik heb altijd gedacht dat dat moeilijk stappen door haar dracht kwam maar nu ik bij jou lees dat jeuk ook een verschijnsel is van bevangeheid begin ik een beetje te twijfelen. Kan je bij Famosa ook zien aan haar gang dat ze bevangen is?

Rijo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 10:06

Jeetje wat gaat hij de lucht in!
Prachtig paardje!!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 10:11

Zo wat groeit hij als kool zeg zo mooi zwart stipje Haha!
Jammer dat Famosa weer richting bevangen gaat hoop dat het gauw goed komt Ach gut

Luna: "Atje eindelijk een een andalusiermerrie gevonden? Wist je wel dat Brammetje jonger is als mij ipv ouder en groter en ik ga met hem trouwen op 20 augsustus Haha!"

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 11:13

Hij wordt wel heel erg groot Haha! Jammer voor hem dat hij geen gras kan eten, maar ach, als ze maar buiten kunnen Lachen

Wb de prijs: ik PM je even

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 11:35

Hij wordt steeds leuker! Wat kijkt ie geinig op die tweede foto. Haha! Haha!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 12:08

Het is iig al goed dat ze buiten kunnen idd, alleen is het voor HM Famosa natuurlijk ook erg vervelend dat ze zo snel bevangen raakt. Gelukkig letten jullie er goed op OK dan! !
Zou Famosa zo snel bevangen raken, omdat ze wat aan de forse kant (netjes gezegd he? Haha!) is? Nou ja, aan Atje te zien, lijdt hij er niet onder dat hij het land niet op kan... Die blijft maar groter en mooier worden Haha!.

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 14:49

Het land niet op kunnen is toch niet zo'n probleem he, ik merk het nu zelf, ik keek er als een berg tegenop om Siena op een uitlopje te zetten, maar zij heeft er ook vrede mee. Neemt niet weg dat we er natuurlijk alles aan doen om haar weer stabiel te krijgen.
Leuk dat de kleine zich amuseert!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-05 17:54

Ja, hij groeit met de dag geloof ik 1 cm. Elke week zijn halster een gaatje langer maken.

@Myrdal
Ik gooi altijd een paar wilgen takken in de bak. Famosa stapt er op af en gaat eten. Atje doet mama na. Na een min. of 5 stapt Famosa naar haar hooihoek. Het lijkt dan net of ze zegt: Zoon, blijf jij maar hier met je takkies spelen, mama gaat even de hoek in Vingers aflikken .

@Fanniek
Atje is verliefd op Luna zei hij Lovers . Hij vind haar zo lief en mooi Bloos . Ik moest zelfs een foto van Luna in zijn stal ophangen Ja .
Wat moeten we hier aan doen????

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 20:13

Ow ow dat kan toch zomaar niet de trouwerij is al rond met Brammetje... ze kan nu niet zomaar meer vreemd gaan...

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-05 21:44

Ojee dan heb ik een heel groot probleem Haha! .
Hoe moet ik het aan Atje vertellen Rolleyes Op zijn moeder na zijn er hier geen merries. Of hij moet homo worden of vrijgezel blijven. Clown