http://www.kapaza.be/detail/967254/Dringend_pleegmoeder_gezocht.html
Ik had een smsje met de tip gestuurd van eens te horen bij dierenartsen en dierenklinieken naar hun gsm nummer. Even later kreeg ik telefoon van de persoon in questie die me bedankte voor mijn tip maar dat ze spijtig genoeg zelf al verschillende instanties hadden afgebeld en zelfs het stamboek van het bwp paard op zoek naar een geschikte pleegmoeder.
Ondertussen hebben ze het veulen groot gebracht met de fles. Maar het kleine merrietje zocht nog steeds naar de mama..
Het veulentje was inmiddels al te lang alleen om nog aan een ander paard te wennen eventueel. Die mens was héél vriendelijk en vroeg of ik niet geïnteresseerd was om te komen kijken naar het arme sukkeltje. En of ik dat wilde !
Gisterenavond ben ik er dus naartoe geweest en het is echt een schat van een veulen.
Inmiddels hebben ze ook hun oude pony erbij gezet en hebben ze een beetje hun pleegmoeder gevonden voor het ukkie !
Tussen die 2 klikt het fantastisch.
De moeder van het merrietje is spijtig genoeg enkele dagen na de geboorte overleden aan de gevolgen dat zij met het persen bij de geboorte haar darmen er mee heeft uitgeperst. Zij is er toen nog effe doorgekomen en heeft dacht ik nog enkele dagen geleefd maar het mocht spijtig genoeg niet zijn..2 dagen lang heeft zij niet durven gaan liggen omdat zij haar veulen te drinken wou geven en toen ze eindelijk is gaan liggen is ze spijtig genoeg niet meer recht gestaan...
Het veulentje met de mama :
Het veulentje alleen (het is eerst grootgebracht met de fles dat ze om de 2 uur moest hebben (inclusief 's nachts) ondertussen drinkt ze al uit een emmer haar pap en om de 3 uur)
In de stal :
Plassen kan ze ook al
Dit vind ik een hele mooie foto :
Het schattige veulen samen met de pony des huizes die haar onmiddelijk heeft aanvaard :
Het waren overigens héél vriendelijke mensen en zij hebben me ook deze mooie foto's toegestuurd.
Ik hoop dat zij nog veel plezier gaan hebben en een spoedige dracht voor de andere merries !
ziet er heel lief uit.. de pony des huizes ook trouwens..
Ik hoop dat het er helemaal goed mee komt