na hoelang kegelen is de biest weg

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

besita

na hoelang kegelen is de biest weg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 08:19

Ik heb de volgende vraag .Mijn merrie kegelt al sinds gisteren morgen later droop de melk ook langs de benen .Omdat het veulen er nog niet is ,moet ik dan al voorzorgsmaatregelen nemmen en kunstbiest halen ,of heb ik nog wat tijd?

carin

Re: na hoelang kegelen is de biest weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 09:40

Kunstbiest ? Welnee joh, je merrie heeft zat voor strakkies over hoor !
Succes, spannend !

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 09:46

Nee hoor, de biest is niet zomaar op... ze heeft straks nog zat over! Maar idd heel veel succes. Houdt haar maar goed in de gaten. Het kan heel snel gaan.

cathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 10:06

IK zou idd je merrie nu goed in de gaten houden. De mijne had ook s'ochtends langs de benen lopen en net voor de bevalling liepen de stralen op de grond, maar 3 uur later kon het veulen ervan genieten!!!

besita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 10:11

oké dan ;t'is omdat verleden jaar iemand in de familie ook een merrie heeft gehad die een week lang heeft gekegeld en dat veulen heeft om een maand of vier toch de veulenziekte gekregen (ondanks veulenprik) .Hier in de omtrek doen ze toch preventief een bloedstaal 1 dag na de geboorte om te controleren of ie genoeg antistoffen in het lichaam heeft ,mss laat ik dat wel doen

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 10:41

Vaak is het nog geen echte biest wat eruit loopt.
Mijn merries laten het wel eens een week (of langer Gestoord ) lopen en zo erg dat het er in straaltjes uit spuit maar dat levert eigenlijk nooit problemen op.
Dit jaar heb ik voor het eerst kunstbiest gegeven aangezien een veulen ook nog eens erg vroeg geboren was en de eerste 2 uur niet zelf op kon staan.
Wel heb ik altijd kunstbiest in huis.