sinds een week of 2 valt het op dat river haar huid niet zo elastisch meer is....ze is verder hardstikke fit, rent en dartelt door de wei . zou het toch zo kunnen zijn dat ze te weinig vocht/melk krijgt? en zo ja wat kan ik daar dan aan doen? graag jullie advies/reakties
het veulen kan wel bij het water, de merrie krijgt geen brok, dat hebben we ook nog nooit gedaan zodra ze in het land lopen bouwen we af, de andere merrie met veulen krijgt ook niets, alleen gras en kuilvoer en die geeft giga veel melk, genoeg voor een heel elftal, als het zo doorgaat moet ik cheyenne idd maar bix gaan voeren
Ik zou haar idd wat biks bijvoeren... Maar maak je geen zorgen hoor. Het veulen ziet er idd goed gevoed uit. En het is ook al wel op een leeftijd dat het binnenkort met zijn/haar moeder water gaat meedrinken.
Als het veulen fit is lijkt het niet echt zorgelijk. Je zegt dat ze alleen bij de merrie drinkt en nog geen water. Probeer eens op te letten als het veulen plast, is dit een flinke hoeveelheid en niet erg donker dan hoef je je geen zorgen te maken hoor. Wat ze uitplast kan immers alleen maar via de merrie binnenkomen.
plassen doet ze genoeg......en het is idd niet echt donker, aan de hand van jullie reakties kijk ik het nog maar even aan en geef ik mams wel wat biks voor de zekerheid....