Wanneer stoppen met werken tijdens drachtigheid?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eefske

Wanneer stoppen met werken tijdens drachtigheid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 10:55

Hallo mensen,
gisteren is mijn verzorgpony naar een hengst gebracht om haar te laten dekken, ik weet niet of het gelukt is, maar toch zet ik it topic hier maar even neer.
Ik vroeg mij namelijk af hoeveel weken van tevoren je ongeveer moet stoppen met rijden voor als het veulen geboren wordt en na hoeveel weken je weer kunt beginnen met rijden. En hoelang is een paard zwanger?? Ik dacht 7 maanden maar wist het niet meer zeker. Als dit topic hier niet hoort moet het maar verplaatst worden.

kus eva.

Many

Re: Wanneer stoppen met werken tijdens drachtigheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 11:18

Een paard draagt 11 maanden Lachen
Bij de pony's waar ik eerst verzorgde, reden we gewoon de hele tijd door, maar dat verschilt per paard. De een heeft er een paar weken van tevoren al totaal geen zin meer in, de ander heeft nog wel zin om te werken. Het is niet erg als je gewoon doorrijdt, maar als de merrie geen puf meer heeft zou ik het niet doen.
De eigenaren van je verzorgpony zullen je ook wel vertellen wanneer je kunt stoppen Knipoog

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 11:30

FleurtJeh schreef:
Een paard draagt 11 maanden :)
Bij de pony's waar ik eerst verzorgde, reden we gewoon de hele tijd door, maar dat verschilt per paard. De een heeft er een paar weken van tevoren al totaal geen zin meer in, de ander heeft nog wel zin om te werken. Het is niet erg als je gewoon doorrijdt, maar als de merrie geen puf meer heeft zou ik het niet doen.
De eigenaren van je verzorgpony zullen je ook wel vertellen wanneer je kunt stoppen Knipoog

Bedankt! En ik zat nog te twijfelen tussen 7 en 11 maanden, maar had ik toch verkeerd gegokt..:p

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 11:35

11 maanden inderdaad Knipoog
Met doorrijden ben ik het niet mee eens, maar daar heeft iedereen een andere mening over. Een maand van te voren stop ik en 2 weken na het veulenen begin ik met wat rustig longeren etc. een maand na het veulenen pak ik het werken rustig een half uurtje om de dag op.

x_shirley_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 13:52

Je kan tot de laatste dag doorrijden, ik zal de laatste tijd wel sowieso zonder zadel rijden..en rustigaan doen!!!!

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 19:27

Oke, ik denk dat ik maar even kijk wat ik eventueel ga doen.. Bedankt!!:D

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 19:40

Het verschilt idd per merrie. De mijne geeft aan geen zin meer te hebben om elke dag nog bereden te worden, mijn zadel past dan ook niet meer, dus ik rijd nu 1 tot 2 keer per week zonder zadel en wandel een paar keer per week. Dan behoudt ze toch een beetje conditie Lachen.

Nu is ze ongeveer 9,5 maand, dus het mag voor haar allemaal ook wel wat rustiger gaan. Ze heeft veel energie nodig voor het veulentje, dat is belangrijker Lachen.