Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

sandorra schreef:Wij doen een longeesingel om mams daaraanvast doen we het halstertouw van de kleine. Hij loopt vanzelf wel naast mamma mee. leert meteen dat hangen en trekken geen zin heeft. Na een kleine week kan je hem los meenemen. Altijd zo gedaan werkt goed en snel.

Ik heb de eerste drie dagen gemist, omdat ik op vakantie was en niet wist dat het veulentje er al was 
.
Cassidy schreef:
Hoe je het anders kunt doen? Kijk even naar de foto die hier boven in het topic staat, met de butt rope. Door het touwtje achter de achterhand krijgt het veulen een prikkel en zal naar voren weglopen (in het begin wel een beetje gaan bokken, dus zorg dat je er niet achter gaat staan, want ook veulenhoefjes kunnen hard aankomen). Dat is gewoon de oplossing. En het omdoen van het halster kunt je oefenen. Niet het veulen zijn zin geven als hij kwaad wordt, niet een keer opdoen en dan 2 dagen laten zitten, want dan voelt hij het niet meer, dat is hetzelfde als dat wij een polshorloge omhebben.

en ik heb geen box tot mijn beschikking, alleen een weiland, een grooot weiland...