Foto`s Elmo 1 maand oud, hoe groot is ie??!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mariska_28

Foto`s Elmo 1 maand oud, hoe groot is ie??!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 20:18

Jaja, kleine mannetjes groeien hard, en zo ook Elmo-tje.. Vandaag een maand + 1 dag (had gister echt geen tijd Bloos ). Eerst maar de foto`s, dan de maat.. Haha!

Elmo had eerst niet zo veel zin om even netjes te poseren voor de fotograaf.. en dat liet ie duidelijk merken... Haha!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hoe kan je kijken??? Gestoord
Afbeelding

Nou dan maar even meewerken he...
Fototje linkerzijde...
Afbeelding

en de rechterzijde
Afbeelding

Mooie foto schuin van voren
Afbeelding

Dit vind ik 1 van de mooiste foto`s. Hier kan je goed zien hoe mooi zwaar hij al is, en dat pas met 1 maandje oud..
Afbeelding

Even mooi naast mams..
Afbeelding

En toen was hij moe...
Afbeelding

Afbeelding

Nou, Dipsy was toen ze een maand oud was een grote meid met haar 1.14.. Elmo was nu 1.18.. Wow! Denk dat ie wel net zo groot wordt als zijn paps O`Malley straks.

Katinka is trouwens vandaag weer geinsemineerd met O`Malley sperma, dus volgend jaar hopelijk weer zo`n mooie puk... Haha!

Wat vinden jullie van mijn kleine man?

crazy_funky

Re: Foto`s Elmo 1 maand oud, hoe groot is ie??!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 20:38

wow wat een grote stoere jongen zeg!
en die is pas 1 maand?!

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 20:42

Super ! Maarja, ik had bij jou niet anders verwacht eerlijk gezegd, al je paardjes zijn toppers. Het is inderdaad een prachtige zware vent. Aparte kleur blijft hij houden. En bij hem vind ik zélfs een maanoog mooi !! Geniet er lekker van !

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 21:07

Wat een heerlijk ding zeg.... Stoer en idd lekker breed en hoog!!

En een eigenwijs karaktertje dus Knipoog

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 21:09

mooi veulen mariska en lekker eigen wijs zo te zien

Djana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 21:24

Oei wat een lekker ding is het toch. Hij kijkt precies zoals Dipsy, lekker verwaand en eigenwijs Haha!

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 21:51

Mooi veulentje of kunnen we al zeggen jaarling kwa uitstraling. Wat een knoeperd. Ben echt benieuwt wat daar nou uit komt (dekhengst?)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 23:09

Schitterend dier hoor.

Misschien een toekomstige dekhengst.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 23:25

mooi hoor, lekker stevig beertje is het. hoe is zijn karakter en hoe is het met dips?

pluizebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 23:43

Wow! jemineeee!! wat voer je hem?? pokon ofzo??? haha het is echt al een stevige reus, erg mooi veulen hoor! zowel de bouw als de kleur.
geniet ervan!

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 06:00

Wow, echt een beer van een veulen "kleine" Elmo. Hij is prachtig!
Wat heeft de doorslag gegeven om je merrie dit jaar toch weer door O'Malley te laten dekken? Jij wilde toch liever Thunder?

Colandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 07:39

haha

die foto's van aan het halster + touw Clown
zo doen ze bij ons ook altijd..

stevig veulen maar wel een poepie

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-05 08:21

crazy_funky schreef:
wow wat een grote stoere jongen zeg!
en die is pas 1 maand?!

Ja, 1 maandje pas Haha! Ben zelf ook heeeel benieuwd hoe hij er met 3 maanden uit ziet..

Keevagirl schreef:
Super ! Maarja, ik had bij jou niet anders verwacht eerlijk gezegd, al je paardjes zijn toppers. Het is inderdaad een prachtige zware vent. Aparte kleur blijft hij houden. En bij hem vind ik zélfs een maanoog mooi !! Geniet er lekker van !

Dank je wel Bloos . Ik ben zelf nog steeds geen echte maanoogfan, maar het went inderdaad wel. Ik ben ook heel benieuwd welke kleur er onder zijn babyhaar tevoorschijn komt.. (hopelijk net zo`n kleur als zijn grote halfbroer Kieran OK dan! )

Leonoor schreef:
Wat een heerlijk ding zeg.... Stoer en idd lekker breed en hoog!!
En een eigenwijs karaktertje dus Knipoog

moonie schreef:
mooi veulen mariska en lekker eigen wijs zo te zien
Hij is absoluut braaf, en alhoewel vaststaan zijn hobby nog niet is (is ook mijn schuld hoor, zijn heel druk ons vakantiehuisje af te maken voordat de klanten komen) geeft hij zich toch wel snel over.. Maar ik kan gewoon merken dat ik minder tijd met hem heb lopen poemelen dan met Ciara en Dipsy.. Het huisje is bijna af, en dan zal ik het allemaal goedmaken met hem Haha!

Djana schreef:
Oei wat een lekker ding is het toch. Hij kijkt precies zoals Dipsy, lekker verwaand en eigenwijs Haha!

dank je... en sterker nog, ik vind hem nog mooier dan Dipsy (niet tegen dips zeggen hoor Nagelbijten / Gniffelen

mamauba schreef:
Mooi veulentje of kunnen we al zeggen jaarling kwa uitstraling. Wat een knoeperd. Ben echt benieuwt wat daar nou uit komt (dekhengst?)

Marcella schreef:
Schitterend dier hoor.Misschien een toekomstige dekhengst.
Ik hoop alleen maar dat degene die hem koopt super voor hem gaat zorgen. Of hij hengst blijft of niet maakt mij niet eens zoveel uit. Het is natuurlijk leuk als een fokproduct van jou een dekhengst wordt, maar ruinen hebben meestal wel een makkelijker leventje...

Pellie schreef:
mooi hoor, lekker stevig beertje is het. hoe is zijn karakter en hoe is het met dips?

dank je.. Zoals hierboven al staat is hij nu nog een minder grote knuffel dan Dipsy op dit moment, maar dat is alleen maar mijn eigen schuld.. Met Dipsy gaat het nu weer super, van de winter had ze even een terugval (was een beetje ziekig, virusje ofzo) maar nu is ze weer flink aan het groeien (in de breedte, maar zeker ook in de hoogte). Ze staat nu met haar 'grote' zus Ciara in de wei, maar ze schelen echt bijna niets meer (Ciara is 1.50m hoog). Zal binnenkort weer eens foto`s maken van haar.

pluizebol schreef:
Wow! jemineeee!! wat voer je hem?? pokon ofzo??? haha het is echt al een stevige reus, erg mooi veulen hoor! zowel de bouw als de kleur.geniet ervan!

Dank je wel.. En hij krijgt alleen maar melk en gras, dus die Drenthse lucht doet schijnbaar wonderen Haha!

Vasthi schreef:
Wow, echt een beer van een veulen "kleine" Elmo. Hij is prachtig!
Wat heeft de doorslag gegeven om je merrie dit jaar toch weer door O'Malley te laten dekken? Jij wilde toch liever Thunder?

Dank je wel Bloos . Nee, Katinka was geen discussie over, die blijft bij O`Malley. Met Ciara waren mijn man en ik het niet eens over de hengst. Maar hij heeft zijn zin gekregen, en vorige week is ze gedekt door Thunder (en dus niet Rocky Mountain Haha! )

twis_shets schreef:
haha
die foto's van aan het halster + touw Clown
zo doen ze bij ons ook altijd..
stevig veulen maar wel een poepie
Ja, mama stond ook in de ronde bak, en hij is zo groot en sterk, maar nog echt een mama`s kindje... Haha! Mietje Haha!

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 10:38

Mariska.. we hebben 3 jaar geleden een veulen gekregen van Offie.. die merrie was zelf maar 145.. bij zijn geboorte meten hij 117!~!!! op keuring met 3 maanden was hij 135!!
Hij was dan 3e premie omdat hij zo hard groeide dat zn knieen uit elkaar zijn gegroeid maar dat was een knoepert!!!

Maar het is een lekker "klein ding" dat vuelen van je!!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 10:57

Bloos! Jemig wat is Elmo groot en stevig geworden zeg!!

Wat zal die ene vrouw die een optie op hem had en hem vervolgens vanwege zijn 'enge' achterbeentjes niet wilde nu grondig balen Haha! Haha!

Ilsuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 11:42

Oh wat is hij toch geweldig!! Vind echt dat jij (nou ja en Katinka en O'Malley natuurlijk) droomveulens fokt! Cool

Even nieuwsgierig...is hij al verkocht? of hield je hem nou zelf? nee toch?! Leuk dat er voor volgend jaar weer eentje op komst is!

flettie schreef:
Wat zal die ene vrouw die een optie op hem had en hem vervolgens vanwege zijn 'enge' achterbeentjes niet wilde nu grondig balen

Oke dit lees ik nu...phoe zou het wel geweten hebben...maar eerst afstuderen en sparen en ondertussen....droom droom... Dromen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 14:21

Lekker groot joekel! Haha! Leuke foto's Ja

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 15:00

Elmo is stoer!
En je hebt idd gelijk gekregen, zijn benen zien er prima uit! Hij had gewoon te grote benen bij geboorte, die had hij later nog nodig zo te zien Haha!

Ja ik vroeg me ook af of de Zweed al terug heeft gebeld? Ik wil 'm alsnog! hahahahaha

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-05 21:19

Nou hij is zo goed als zeker verkocht... Best wel een dubbel gevoel, ik vind hem geweldig, maar wil absoluut geen hengstje aanhouden.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 14:29

Wat wordt hij lekker stevig!
Lekker billen komen er op!
Waar gaat hij heen eigenlijk?
De kopers dus, waar komen ze vandaan?

MelanieS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 22:05

Ah Elmo!! 't Lijkt erop dat ie toch inderdaad donkerder van kleur wordt. Ik vind Kieran's kleine broer in ieder geval geweldig!!! Ik kan me voorstellen dat je een dubbel gevoel overhoudt aan de verkoop.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 09:59

Cayusejuhh schreef:
Mariska.. we hebben 3 jaar geleden een veulen gekregen van Offie.. die merrie was zelf maar 145.. bij zijn geboorte meten hij 117!~!!! op keuring met 3 maanden was hij 135!!
Hij was dan 3e premie omdat hij zo hard groeide dat zn knieen uit elkaar zijn gegroeid maar dat was een knoepert!!!
Maar het is een lekker "klein ding" dat vuelen van je!!

Dank je wel! Hoe groot is dat grote veulen uiteindelijk geworden?

flettie schreef:
Bloos! Jemig wat is Elmo groot en stevig geworden zeg!!

Wat zal die ene vrouw die een optie op hem had en hem vervolgens vanwege zijn 'enge' achterbeentjes niet wilde nu grondig balen Haha! Haha!

Ja, lekker buffeltje he Haha! Ik heb soms het idee dat ie met de dag groeit, zo snel wordt ie groter.

Die Zweed moet toch wel spijt hebben... Haha! Ach, wie weet die van volgend jaar? Haha!

Ilsuhhh schreef:
Oh wat is hij toch geweldig!! Vind echt dat jij (nou ja en Katinka en O'Malley natuurlijk) droomveulens fokt! Cool

Even nieuwsgierig...is hij al verkocht? of hield je hem nou zelf? nee toch?! Leuk dat er voor volgend jaar weer eentje op komst is!

flettie schreef:
Wat zal die ene vrouw die een optie op hem had en hem vervolgens vanwege zijn 'enge' achterbeentjes niet wilde nu grondig balen

Oke dit lees ik nu...phoe zou het wel geweten hebben...maar eerst afstuderen en sparen en ondertussen....droom droom... Dromen Haha!

Dank je wel. Fokken blijft gokken, maar ik denk dat de combi Katinka en O`Malley goed klopt. Grote maat, en correct van bouw, wat wil je als fokker nog meer?

Voorlopig blijf ik nog met Katinka fokken, ik hoor het dan wel als je je studie afgerond hebt.. Haha!

Esme_27 schreef:
Elmo is stoer!
En je hebt idd gelijk gekregen, zijn benen zien er prima uit! Hij had gewoon te grote benen bij geboorte, die had hij later nog nodig zo te zien Haha!

Ja ik vroeg me ook af of de Zweed al terug heeft gebeld? Ik wil 'm alsnog! hahahahaha

Ik heb de foto`s van Elmo op het zweedse NST forum en het zweedse ICS forum gezet. Ik had haar al verteld dat ik foto`s zou plaatsen van hem zodat ze kon zien dat ik gelijk had.

Kiara schreef:
Wat wordt hij lekker stevig!
Lekker billen komen er op!
Waar gaat hij heen eigenlijk?
De kopers dus, waar komen ze vandaan?

Dank je.. Hij gaat voor 99% zeker naar Frankrijk. Moet eerst een aanbetaling voordat ik hem echt als verkocht zie, nu hebben ze er alleen een optie op vind ik (ookal was de mail: "I want to buy him").

MelanieS schreef:
Ah Elmo!! 't Lijkt erop dat ie toch inderdaad donkerder van kleur wordt. Ik vind Kieran's kleine broer in ieder geval geweldig!!! Ik kan me voorstellen dat je een dubbel gevoel overhoudt aan de verkoop.
Toch wel he? Maar hij krijgt ook niet Dipsy`s kleur, want die was veel donkerder toen... Heb dus nu 4 bruinbonte, met elke een andere kleur.. Haha!

Heb er inderdaad een dubbel gevoel bij. Het is het 1e veulen dat ik verkoop, en dat is volgens mij dan toch anders... Helemaal omdat ik hem zelf echt geweldig vind.. Maar ik wil echt geen hengst aanhouden.