3 dagen geleden was er een veulen geboren ik baalde er best wel van dat ik het niet had gezien het blijft toch altijd leuk natuurlijk.. Ik was al om 3 uur snachts me bed uitgegaan en toen keek ik om 7 uur sochtends en toen lag er een veulen naast..
Vandaag keek ik dus weer in de stal.. en toen vond ik het veulentje dood.. Ik dacht eerst dat hij aan het slapen was maar toen ik hem riep kwam die niet omhoog of deed zn ogen open..
Dus ik deed de staldeur open en toen was hij dus dood.. Is best wel even schrikken als je zoiets vind.. Ik vond het wel raar dat het veulen dood was want het was nog springlevend om 6 uur sochtends wneer we aan het voeren waren geweest..
Waarschijnlijk heeft de moeder op het veulen zn hoofd gestaan terwijl het lag.. aangezien er een tand afgebroken was en der bloed uit zn mondje en neus kwam
en het was nog zon prachtig beesje

Wat een stress, al die bevallingen!

De volgende dag leefde hij gelukkig nog wel! Wel zag mijn moeder s´middags toen ze bij de stal kwam en het veulen lag te slapen hoe de merrie op zijn neus ging staan! Mijn moeder dus bijna een hartinfarct..
Maar.. het veulen werd wakker (duh), bewoog langzaam zijn kaak heen en weer (van "au, hoe komt dat zo stijf?"), het stond op en was in orde!! Vanaf toen wisten we dat dit kereltje het wel zou halen..
heel veel sterkte met dit verlies! 
lijkt me niet fijn om zo je veulen te vinden