Drachtig of toch niet...?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marliess

Drachtig of toch niet...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-05 17:42

Heej,

Ik vraag me al een hele tijd af of mijn vzpaardje drachtig is of niet..?
Ze zit nu ongeveer op 280 dagen..
De eigenaar vind het niet nodig dat er een dierenarts komt kijken... 'vind ik zelf eigenlijk ook niet noodzakelijk het komt er vanzelf wel uit.
Maarja ik vraag me dus echt af of er nu wel of niet een veulen in haar zit.. Dit is een foto van haar op ongeveer 270 dagen dracht..

http://img235.echo.cx/img235/2434/jindy ... okt3nz.jpg

Ik vind zelf dat je het niet echt ziet ze begint nu een beetje na buiten toe dikker te worden (maar ik kan me dit natuurlijk ook verbeelden Bloos )... mja echt een dikke buik heeft ze nog steeds niet..
Ze heeft wel onder aan haar buik meer een soort zak hangen... een verdikking onderop zeg maar..(Tja hoe leg je dat precies uit..?? Verward )

Maar weet iemand aan welke dingen je het kan merken in haar gedrag.. Bijvoorbeeld vaker plassen..? of kan dat niet (met 280 dagen dracht... ? Of aan een bepaalde manier van staan..? Verward

groetjes marlies Lachen Doei!

Spoec

Re: Drachtig of toch niet...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 18:12

Bij mijn ene paardje zagen we pas na 10 maanden dracht dat ze drachtig was, ze was ook helemaal niet extreem druk en gewoon vol energie, en nu 2 weken geleden lag er een veulentje naast..
Die van jou ziet er iets dikker uit als die van mij met 10 maanden was maar die van jou is nu op ongeveer 9,5 maand als ik het goed lees..
Waar je het aan kunt zien in het gedrag kan ik eigg niet zeggen, dat is bij elke merrie anders dus ..
als er iets inzit zie je dat wel na 11 maanden Knipoog
ennuh.. op die fotow tenen horen naar binnen Knipoog

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 18:26

Ik vind haar er niet echt drachtig uit zien...maar je weet het maar nooit...

Gewoon afwachten Knipoog

Lisett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 19:03

Ze heeft wel een bol buikje, maar als je niet zeker weet of ze drachtig is of niet hoe weet je dan dat ze nu op de 280 dagen zit? Ik zou er misschien toch een veearts naar laten kijken, want je moet ong. 1 of 2 maanden van de voren minder of op houden met rijden. (niet dat ik zoveel van drachtige merries afweet hoor, ik heb een ruin Knipoog ) Nou ja ik ben beniewd!

Marliess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-05 20:38

Heej,

Ik weet het Tenen na binnen Tong uitsteken Haha! . Is mijn zusje op de foto zei stapte na mijn les mijn vzpaardje even uit.. En ik kon geen duidelijkere foto vinden van jindy's buikje. En het gaat om haar buikje.. Knipoog

Ja volgens mij moet je 1 maand van te voren ophouden met rijden of afbouwen. Maar dat komt wel goed.

Ik ben echt benieuwd en zal het ook zker laten weten als er iets uit komt.. Haha!
groetjes marlies Knipoog

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 20:42

Is ze ooit gescand of opgevoeld?

Sommige merries dragen van binnen en lijken niet drachtig, maar hij zijn het wel.

Spoec

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 09:44

Met dat 1 maand vantevoren stoppen ben ik het niet helemaal eens hoor, oke je moet minder gaan doen, maar ik heb mijn ene paardje 4 dagen voor het veueln kwam nog gereden, geen galop maar voor de rest ging alles prima..
En het andere paardje heb ik 6 dagen voor het veuelen kwam nog gereden.. Ligt gewoon aan hoe je paard erop reageert..
Maar niet drachtig lijken wil dus niet zeggen dat het niet drachtig is Haha!

Marliess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 11:29

Heej,

Neej ze is nooit opgevoeld of gescand..
En wat betreft het rijden.. dinsdag komt er een langere singel zodat ik weer met zadel kan gaan rijden en dan zie ik gewoon hoelang ik door kan gaan met rijden.. Knipoog

groetjes marlies Haha!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 11:34

Bij mijn Tinker zag je pas met 10 maanden dat ze drachtig was! Toen zag je pas echt dat ze een beetje buik kreeg, en zelf toen heb ik nog een tijdje getwijfeld!
Knappe merrie trouwens!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 11:36

Marliess schreef:
Neej ze is nooit opgevoeld of gescand..

Tjah dan is het een groot twijfelgeval dan moet je gewoon afwachten of alsnog laten opvoelen.
Mijn merrie is opgevoeld 2 keer en eerst was ze drachtig later niet meer dus tjah dan is het twijfelen. Ze kan natuurlijk ook gewoon van binnen dragen.

Marliess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 20:44

Heej,,

Nouwja dan twijfelen we gwoon nog efkes door hè Knipoog Tong uitsteken .
Ik zit er echt op te hopen.. Haha!

groetjes

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 15:33

2 maandjes geleden zag je bij mijn paardje ook nog bijna niks!

nu, bijna 11 maanden is ze een dik tonnetje!

dus je weet maar nooit!

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 16:10

Tja alles kan bij is het haar 1e dracht? Als ze drachtig is is ze mooi bescheiden afwachten dus wel spannend als je niks zeker weet zou niks voor mijn zijn Haha!

Marliess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-05 16:03

Heej,

ja dit is haar 1ste dracht Haha! . Echt ik vind het zow spannend Tong uitsteken Knipoog . Ik zit echt te hopen dat ze draagt Bloos .

groetjes marlies Lachen

Hollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 16:11

bij een merrie die ik ken zie je het ook niet..het hangt niet..je ziet alleen aan de rechter kant een beste bult (niet enorm) uisteken en je kunt rond haar liezen voelen erkomt steets iets hars en dan is het weer weg ook kan ik het op maand 10 (denk ik) voelen trappen.
maar als je haar ziet zul jeniet zeggen van goh die is echt drachtig.