Heey allemaal!!
ik rijd al 5 jaar pony en ik heb sinds een half jaartje mijn pony wonder.
maar ik heb al 4 en een half jaar een andere pony gehad sterre en die heb ik nog steeds.
Toen we Wonder kochten was ze nog niet zo dik dus wij dachten: mooi een leuke rijpony zonder aanhang ofzo. maar toen werd ze een paar maanden later wel een beetje aan de dikke kant. We dachten dat ze eerst een beetje te veel eten kreeg. Ze kreeg wat minder voer maar bleef toch dikker worden. Toen keken we een keer naar de uiers omdat we al een vermoeden hadden dat ze drachtig was. Mijn moeder zei: daar zit echt geen veulen in hoor, maar toen gingen we naar de ponyclub en toen kregen we allemaal reacties als "wat een dik uier" en "wat is ie dik" dus toen was ik gewoon aan het rijden en zagen ze wonders buik helemaal bewegen. we dachten echt van: wat is dat nou?? . toen was de ponyclub afgelopen en gingen we naar huis om te kijken. haar uier was wat meer opgezwollen en haar banden al een heel klein beetje ingezakt. dus toen voelde we en voelden we steeds een veulentje trappen!!!!!!
Ik vond het wel leuk dat ze een veulentje kreeg en mijn moeder ook wel. maar de buren zeiden: die moet je meteen wegdoen want die kan je dan 8 weken ofzo niet rijden. toen mocht ik van mijn moeder kiezen of ik hem weg wou doen. ik zei meteen keihard: NEE!!!! want ik was me al heel erg aan wonder gaan hechten.
nu wordt Wonder steeds dikker maar we zitten nog steeds met wat vragen:
- wanneer word het veulen geboren?
- door welke hengst is ze gedekt?
- hoe gaat wonder zich nu gedragen?
- heeft wonder al eens eerder veulens gehad??
maar we kijken steeds of ze kegelt of ander nerveus gedrag vertoont.