Vanochtend om 06.30 is ze geboren. Ik werd om kwart over zes door mijn vader uit bed gehaald, nadat ik net daarvoor het birth-alarm had afgezet. Ben gaan kijken, en daar lag Dewi met een paar voetjes eruit, een aantal flinke persweeën gezien, en na een tijdje was het veulen er voor driekwart uit. Toen was er even een pauze, en lag het veulen zo stil, dus ben even gaan kijken en het vlies gecontroleerd. Dit was mooi van de neusgaten af, en het veulen gaf toch een teken van leven.
Na een paar minuten begon ze weer en kwam het veulen er mooi uit. Dewi stond op, en alles was in orde. Zo een tijdje met rust gelaten. Amanda mocht mooi niet in de buurt komen, ze heeft een paar keer geprobeerd Dewi te overvallen en er snel op af te draven. Maar zoals het een felle moeder betaamt werdt ze gelijk verjaagd

Na ongeveer een kwartier tot half uur heeft mijn vader het veulentje opgetild, en ik moeder meegenomen, nou... zeg maar dat Dewi in mijn pa's nek hijgde, en ik haar af en toe poogde afstand te bewaren...
En op stal gelegd, stal nog meer opgestrooid en daar liggen ze nu. Dewi gevoerd en veulen's naveltje ontsmet, en gelijk ook even gekeken, en het bleek een merrietje te zijn!Foto's, ze zijn donker maarja...

, en wat een vreselijk chique naam
! Is dat trouwens de eerste voor Dewi, of heeft ze er al meer gehad?
'