symptomen vlak voor de geboorte

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

wiljemijn

symptomen vlak voor de geboorte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 15:01

dit zal wel topic nummer 101 zijn maar toch een vraagje hier over.

onze merrie is al een tijdje overtijd. t had de 30e moeten komen en dan was ze precies 11 maanden. ze kegelt niet en dat doet ze ook nooioit en t uier raakt pas vol tijdens t veulenen....de banden hangen ongeveer op de grond, en de staart kan bijna op de rug, maar wat is er nog meer dat je zou kunnen zien...wat ik niet genoemd heb...
wat houdt dat met de kling in en wat is dat???
vanavond voor de 4e keer waken..t wordt nu een beetje vervelend zo de hele nacht op voor niets.

Eilinora

Re: symptomen vlak voor de geboorte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 18:35

weinig eten.
erg rustig zijn.
snel moe.
veel drinken.

verder kan ik zo ook niets bedenken.
bij mijn verzorg merrie zijn alle symptomen er al behalve de uier.
maar die komt pas tijdens de geboorte.
ze draagt wel al bijna een jaar.
ze zit nu op 360 dagen.

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 19:42

Volgens mij zijn merries juist onrustig voor de geboorte, als ik dat allemaal zo lees van de afgelopen veulens.
Staart op de rug is een belangrijke idd. Ik denk dat je met de kling bedoeld dat die slapper moet zijn en evt. iets open. Ook komt de slijmprop af voor het veulenen, dan vind je in de staart wat slijm (rozig).
Ik vind het ook heel moeilijk, want mijn merrie loopt al een paar weken met prutjes op de uier en daarbij gebeurd ook niets. Maar ze heeft ook geen slappe banden, staart, of melk. Ik denk als die dingen gaan doorzetten, dat dan pas het veulen kan komen.
Ik heb ook begrepen dat je kunt letten op het zweten van je merrie, als ze erg veel zweet kun je er beter even bij blijven.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 23:36

schoppen en kijken naar de buik, zweten. Ik geloof dat de staart niet altijd plat op de rug hoeft te kunnen.
De kling is een ander woord voor haar vulva

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 06:59

Toen ik om 23.00 uur ging kijken bij mijn merrie was er niets ze was rustig aan het knabbelen aan haar hooi. toen ik om 23.30 uur ging kijken zweette ze vreselijk en was ze heel erg onrustig er hing 1 druppel aan haar uier. om 23.15 uur ging ze liggen en binnen 10 min. was het veulen eruit.