Gisteren kwam ik met Lotje terug uit de rijbak en liep langs onze shetlanderhengst. Normaal heeft ze eigenlijk altijd een hekel aan hem zelfs als ze hengstig is, altijd piepen en slaan. Nu stopte ze ineens en ging wijdbeens alles onder te staan plassen.
De shet helemaal gek natuurlijk.
Maar normaal gesproken laat ze dr hengstigheid eigenlijk nooit zien, wel fijn met rijden maar met dekken vaak lastig omdat ik vaak op het verkeerde moment kwam bij de hengstenhouderij.
Dus ik belde meteen Petra op van Van Uytert of ik de volgende morgen ff kon komen om te kijken hoever ze was. Ik had verwacht misschien over een dagje of 2 daagjes terug of dat ik misschien net te laat was maar dan wist ik meteen dat ik over 3 weken terugkon..
Dus wij met Lotje vanmorgen op pad en dierenarts scant en voelt haar en zegt: "Het ei is net weg". Dus ik helemaal van
. MAAR zei hij als je dr nog voor de middag kan laten insemineren maak je een goede kans...
Aangezien ze bij Joop niet standaard diepvriessperma van Ferro hebben liggen zat er maar 1 ding op: Meteen doorrijden naar Ede! Dus snel van Ronald een routebeschrijving gekregen en wij op weg naar Ede (Van Manen). Daar mocht ze meteen in de opvoelbox en het sperma werd ff ontdooid....
En ze is dus geinsemineerd!
Dus dat had ik nooit verwacht toen ik vanmorgen wegreed maar dit is toch wel leuk! Nu maar de 18 dagen afwachten! Hopen dat het in 1 x lukt (maar dat zou wel echt mazzel zijn) en anders zijn we al bijna 3 weken verder dus dan kunnen we t weer proberen.
Poeh mijn koninginnedag begint al raar zeg!
(Misschien wel een klein koninginnetje verwekt??)