Waterige vloeistof uit uier??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tsikala

Waterige vloeistof uit uier??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-05 19:36

Hoi, ik vraag dit eigenlijk voor een stalgenoot, die niet op dit forum zit. Haar paard staat bij Saké op stal en is ook drachtig. Ze is in de tweede week van mei uitgerekend (rond 10 mei) en sinds woensdag komt er een soort waterachtige vloeistof uit de tepels. Dus geen hars (gelig/wittige vloeistof), maar echt doorzichtig (water), dit komt er met straaltjes uit. Ze heeft hierover de dierenarts al gebeld, maar die kon hier eigenlijk weinig over zeggen. De eigenaresse denkt zelf dat het een voorstadium is van de melk, dit denk ik zelf eigenlijk ook, maar is hier ervaring mee? Heeft iemand dit eerder ook gesignaleerd bij de merrie? Ik ben benieuwd of jullie hier ervaringen mee hebben en of dit betekend of het veulen er al gauw aan komt... Alvast bedankt!

Gr. Melina

Faniek

Re: Waterige vloeistof uit uier??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 19:51

Jup dit is een voorstadium van melk dus goed in de gaten houd Lachen

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-05 20:12

Bedankt weer voor de snelle reactie Lachen

Ik zal het aan de eigenaresse doorgeven, zit al helemaal in de zenuwen Knipoog

Gr. Melina

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 07:40

Melina: DAt waterigevloeistof had tigra dat ook volgende dag lag er veulen in de wei Bloos!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 07:45

tja, het is altijd een beetje opletten natuurlijk,
die van mij heeft bij de eertse dracht wel een week gekeld en de laatste 2 dagen stroomde de melk eruit!
maar de x erop had ze maar een uurtje gekegeld.. en toen was het veulentje er al!

Ik zou zeggen hou der wat extra in de gaten, als het te vroeg komt komt het te vroeg daar kan je toch niks aan doen lijkt me.

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-05 15:27

Nou, nu zijn zowel de merrie als van mijn stalgenoot aan het kegelen als Saké, nouja ze heeft zeg maar van die melkdruppeltjes eraan. Nog niet echt dat het druppeld, maar van die harsdopjes op haar uier... We zitten helemaal in spanning, we houden het goed in de gaten, gelukkig staan de merrie's naast elkaar, dus we gaan gewoon telkens ook bij de merrie van de ander checken, als we onrustig gedrag signaleren, willen we gaan waken...

Gr. Melina

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 09:14

meestal is het zo als drachtige merrie's naast elkaar staan, dat de veulens vlak na elkaar worden geboren. Dus hou het maar goed in de gaten, en we zien de foto's wel verschijnen!