Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
blazelover schreef:is het veulen 100% aan alle beide kanten blind?
Supertje schreef:Wat naar zeg, veel sterkte ermee.
Helaas kan ik je ook geen raad geven wat betreft de opvoeding.
Wel heb ik een compleet blind paard gekend, was al volwassen en wat ouder, maar ook blind geboren.
Hij had een vrij normaal leven, werd onder het zadel en aangespannen gereden. Wist op zijn eigen terrein prima de weg te vinden, en stond ook gewoon bij de anderen in de wei.
mymymy schreef:wij hebben 2 jaar geleden bij ons op stal een merrie gehad die ook een blind veulen kreeg.
Dat veulen moest met de fles gevoerd worden omdat ze de uiers niet kon vinden, na 3 dagen hebben ze haar laten inslapen omdat ze ook niet goed kon lopen
ik wil je niet bang maken hoor maar zo is het bij ons op stal gegaan
Succes met je veulentje
guccio schreef:Jeetje, heeft de DA geen raad?
Of misschien een fokker ofzo?
Ik hoop dat je veulentje kan blijven leven, heel veel succes ermee. Hier ook geen raad trouwens..
Meavey schreef:Maar waarom denken ze dat ze blind is dan?
Wat voor tekenen geeft ze?
Maar als het diertje echt blind is, zou ik het wel weten.
Als een paard niet normaal met andere paarden kan omgaan en lekker kan rennen en spelen, vind ik dat geen paardwaardig bestaan.
Meavey schreef:Maar waarom denken ze dat ze blind is dan?
Wat voor tekenen geeft ze?
Maar als het diertje echt blind is, zou ik het wel weten.
Als een paard niet normaal met andere paarden kan omgaan en lekker kan rennen en spelen, vind ik dat geen paardwaardig bestaan.
bubbels schreef:Wat is je eigen gevoel erover? Vind je het paardwaardig haar blind op te laten groeien of niet?
superwoman schreef:Hoi,
Wat je misschien nog kan doen is klinieken bellen om te vragen of ze daarmee ervaring hebben. Misschien hebben ze nog wel ergens telefoonnrs van mensen die dat ook hebben meegemaakt.
succes verder!