Misschien een beetje een stomme vraag, maargoed ik zit hier in de zenuwen voordat mijn lease merrie Saké moet bevallen. Ze is 1 mei uitgerekend, dus aankomende zondag en ik heb nog een paar vraagjes aan jullie, eigenlijk wat jullie ervaringen daarin zijn.
Maargoed nu was mijn vraag, Saké loopt bijna op het einde en ik zie het veulen eigenlijk nooit bewegen, een tijd (ongeveer 2 maand geleden) zag ik het nog wel af en toe schoppen of een paar trillingen, maar nu voel of zie ik niks meer van het veulen. Ook als ik druk ofzo, dan voel je niks dat terug duwt ofzoiets. Tja en ik zit dan weer in de stress of dat veulen dan dood is ofzo... Omdat het zo stil in die buik is, maar kan dat wat zeggen of komt dat wel vaker voor? Want ik let er namelijk wel vrij veel op... En nog een vraagje, Saké laat zich bijna niet aan de uier komen en word heel gespannen (krampachtig) als ik haar daar aanraak, want ik hoor dus van meerdere mensen dat ik dat toch moet oefenen, voor als het heel gevoelig is straks bij het veulen. Wat is jullie mening/ervaring daarover? Bij gevoelige uier, wel oefenen met voelen etc. of juist niet doen en waarom? Alvast erg bedankt...
Gr. Melina