Ik heb gewoon afgelopen nacht getuige mogen zijn van de geboorte van een heel schattig hengste veulentje(met giga pijpen) Het was de eerste keer dat ik bij zoiets erbij mocht zijn, was echt supertof!!! Foto's komen nog, zijn wel gemaakt, maar mijn vriendin heeft ze ngo niet op de pc staan...We hadden laat op de middag al gedacht dat het er aan kwam, want ze was heel erg klam en onrustig...dus wij dachten,ja daaaag dan gaan wij niet slapen...dus wij tot half 12 spelletjes doen,en wij waren toen al aardig moe, dus dachten we, bertus(de vader van mn vriendin) maakt ons wel wakker... en net toen we in bed lagen komt bertus naar boven: jullie kunnen weer in de kleren, want ze gaat zo beginnen!!!
Dus wij gauw naar de hooizolder, want vanuit daar kan je het goed zien...en de vliezen waren nog niet gebroken, dus we wilden haar ook niet storen. Dus wij zaten daar, en tsjitske(de merrie) ging de hele tijd weer staan en dan weer liggen, dus toen heeft bertus haar en de andere paarden even wat hooi gegeven, dan had ze even afleiding(tis een vreetzak
) en toen moest ze eerst gewoon plassen, en vlak daarna braken de vliezen, en toen waren we snel naar de stal gegaan, en vijf minuten erna was t veulen er!!!! Tsjitske had haar hooi weer ontdekt, dus wij(vriendin en ik) ontfermden ons over het veulen, door het te gaan aaien etc. hoe eerder het veulen daar aan went, hoe beter...Het zag er zo grappig uit toen het veulen probeerde te staan, het leek net bambi die op het ijs terecht komt
Uiteindelijk lukte dat wel, maar toen was het zoeken naar de uier!!! dat duurde uiteindelijk zo'n kwartier, en toen ging het veulen lekker drinken, en daarna slapen...Vandaag mocht hij al naar buiten, maar dan moest hij eerst een halstertje om:P ook hier is t dat ie het beste er zo snel mogelijk mee te maken kan krijgen... griezelig vond ie t wel
maar al gauw vond hij het helemaal leuk in t zonnetje... Tsjitske is al veel vaker mama geweest, dus heeft zoiets van: daar gaaat mn rust...
Binnenkort zal ik foto's er op zetten, en proberen filmpjes te uploaden...
Het veulen heet siebrand van masali, en is een hengst...
Over vier dagen moet Vroni von lubeck veulenen, en daarna nog twee merries daar...
.
!