Niet zien dat ze zwanger is,wel melk uit uiers!!!Kijk FF

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NWDynamite
Berichten: 2563
Geregistreerd: 03-12-04

Niet zien dat ze zwanger is,wel melk uit uiers!!!Kijk FF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-05 21:23

onze merrie thuis heeft 2 jaar geleden ook al een veulen gehad, nu hebben wij haar vorig jaar laten dekken door een kleinere hengst, we dachten dat hij er toch al niet bij kon, dus we gaven het op dat ze zwanger kon zijn... nu rond de uitgerekende datum komt er melk uit haar uiers als je erin knijpt... kan ze dan toch zwanger zijn? we hebben haar destijds niet laten scannen of opvoelen dus we hebben natuurlijk geen zekerheid, maar ze is de afgelopen tijd niet echt (veel maar een inieminie beetje) dikker geworden... kan het nu zijn dat ze toch zwanger is?... Kan het, dat je gewoon niet ziet dat de merrie dik is geworden maar ze toch zwanger is?

groeten nathalie
Laatst bijgewerkt door NWDynamite op 21-04-05 21:46, in het totaal 2 keer bewerkt

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Merrie blijkt toch wel zwanger? kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 21:24

het zou kunnen Tong uitsteken
dr zijn wel vaker merries waar je niks aan zit.

laat de DA langs komen, die is dr zo achter.

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Re: Niet zien dat ze zwanger is,wel melk uit uiers!!!Kijk FF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 08:36

je hebt ook merries die de veulens "van binnen" dragen, hierbij kun je dus niet zien dat ze dragend zijn, tot het moment dat er een veulen bij loopt natuurlijk! Mijn opa heeft ook zo'n merrie en bij haar dochter kun je het juist heel erg goed zien.

Anoniem

Re: Niet zien dat ze zwanger is,wel melk uit uiers!!!Kijk FF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 10:12

volgens mij is het niet verstandig om aan de uiers te zitten ivm uierontsteking. er kan ook gewoon vocht in zitten of een schijndracht.

gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Re: Niet zien dat ze zwanger is,wel melk uit uiers!!!Kijk FF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 12:23

Als je een dierenarts ernaar laat kijken dan weet je het.
Wij hadden een merrie waar echt helemaal niets aan te merken en te zien was (we hebben foto's van 1 dag voor de bevalling en daarop is echt niets te zien).

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Re: Niet zien dat ze zwanger is,wel melk uit uiers!!!Kijk FF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 13:15

Ik had met mijn pony hetzelfde. Was gedekt maar werd niet dikker en toen opeens toch melk. Er bleek niks in te zitten, was waarschijnlijk schijnzwanger