Vanavond misschien?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Magica

Vanavond misschien?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-05 21:12

Hallo iedereen!
Ik heb een verzorgpaard; Magica heet ze.
En ze staat op het punt om te bevallen.
Vanaf zaterdag kegelt (zo heet dat toch) ze al en gisteravond had ze weeen, maar toen ik vanavond ging kijken deed ze net alsof er niks aan de hand was.
Ik ben heel erg benieuwd, ik vind het wel jammer dat ik morgen werken moet dus dan kan ik er niet snel heen gaan.
Ik heb nog een vraagje trouwens. Hoe lang duurt het voordat je weer op een paard mag rijden, als die bevallen is?
Groetjes Jessica

IngLio

Re: Vanavond misschien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 07:49

En? Is ze bevallen?
ZO niet, nog veel succes met de spanning!

Rijden doe ik zelf na een maand pas weer, maar anderen na twee weken al. Om de stijfheid er een beetje uit te krijgen begin ik zelf met longeren. Is direct ook handig om moeder en kind te scheiden voor een kort poosje. Dan leren ze dat alvast. Met longeren begin ik in de 2e week en in de 4e week ga ik er weer op.
Maar iedere merrie is anders, en ieder heeft een eigen manier, dus bedenk zelf wat het beste bij jullie past en wat de eigenaresse van de merrie wil.
Succes!

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-05 06:25

Ja ze heeft een veulen gekregen. Gisteravond tegen kwart over acht. Een heel mooi donkerbruin hengstje. Ik ga zometeen gelijk weer kijken hoe het gaat.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 06:49

Gefeliciteerd! Heeft ie al een naam? En we willen natuurlijk foto's zien!