Ijzers eraf bij Lady (alvast voor veulen?)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

elady

Ijzers eraf bij Lady (alvast voor veulen?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 13:02

Hi

Lady haar ijzers gaan er binnenkort af, dit als voormaatsregel voor de bevalling en het veulen). Maar ze heeft vrij moeilijke hoeven, ze zijn namelijk erg droog. Ik smeer er expres geen hoevenvet op en probeer haar af en toe in de modder te zetten (lekker zo'n bak die niet echt waterbestendig is Clown ).

Hoe kan ik het beste d'r hoeven de laatste weekjes behandelen en onderhouden? Zelf alles een beetje bij werken met een grove vijl???

Tinne

Re: Ijzers eraf bij Lady (alvast voor veulen?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 18:06

Blijf eraf met die vijl zou ik zeggen! Dat is wel het laatste wat je moet doen IMO. Je hoefsmid heeft er niet voor niets voor gestudeerd...

Als ik jou was zou ik gewoon een pot hoefvocht bij de paardendrogist bestellen en dat erop smeren. Dat smeer ik er bij Ivanka ook op en de hoefsmid houdt haar hoeven wel bij hoor, daar doe ik niets aan. Ik ben veel te bang om verkeerd te vijlen, daar zijn die hoeven veel te belangrijk voor!

Lady staat ook veel buiten denk ik he? Dat is er iig ook goed voor Lachen!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 18:57

Vijl was voor mijn idee ook geen goed idee, maar ik dacht: Tja...je moet wat Haha!

Hoefvocht is inmiddels besteld...hoop dat het werkt.

Lee staat idd veel buiten overdag (zo'n 8 a 10 uur, tis maar wat je veel noemt, maar goed).

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 19:00

Hoefvocht is iig fijn spul, gebruik ik ook bij Ivanka!

Maar het is iig goed dat ze zoveel buiten loopt, en in het gras zit natuurlijk ook vocht Knipoog.