Elfie is vorig jaar 3 keer gedekt door een hengst van buitenaf, zonder resultaat want ze werd telkens weer hengstig. Begin september kocht ik Samba, hij kwam en er werd meteen een paar dagen gedekt, waarna ze niet meer hensgtig is geworden. Scannen vind ik zinloos bij mini's, zeker nu ik een hengst en een merrie heb die altijd bij elkaar staan, dus ik zie wel wat er gebeurt.
Maar toen....nu, op -als het vorig jaar raak was- ruim 7 maanden dracht, zag ik ineens een roodachtig vocht op Elfie's billen zitten en wat bloedspoortjes langs haar vulva, zie foto. Ik dacht meteen aan een miskraam, want zo ging het bij Eileen ook. Met het verschil dat ik haar niet meer hengstig heb gezien en dat ik de wei en stal na heb gelopen, maar niets heb gevonden. Ik vroeg me dus af of merries dit soort afscheiding kunnen hebben tijdens een dracht. Zit nu maar te tobben en heb er zelf nog weinig ervaring mee en verstand van, dus het leek me beter om deze kwestie even aan de ervaren fokker op Bokt voor te leggen

Hier de foto, net gemaakt: