Ik heb vijf jaar geleden een drama meegemaakt met mijn merrie (is het alweer vijf jaar geleden? het lijkt nog als de dag van gisteren) Merrie leek te beginnen met bevallen, maar stopte ineens. Nou komt dat wel vaker voor, en volgens de DA geen reden tot ongerustheid. Een paar dagen later begon ze weer en kwam er een donkergrijze vruchtblaas die ze niet verder geperst kreeg... Toen de DA er was beseften we pas echt wat er aan de hand was. Veulen was dood en het lichaam was bezig het af te stoten. Maar omdat het veulen al wel volgroeid was en niet in de juiste houding lag lukte het de merrie niet het veulen eruit te persen. Veulen lag met zijn oortjes eerst en zijn voorbeentjes dubbelgeklapt. Twee dierenartsen en een hoefsmid samen met 4 behulpzame vrienden zijn anderhalf uur bezig geweest om het veulen in 4 stukken uit de merrie te zagen. Het is een wonder dat mijn merrie dit heeft overleefd en ook ik wilde NOOIT meer een veulen fokken. Door samenloop van omstandigheden hebben we 6 weken geleden een merrie gekocht, die later drachtig bleek te zijn! In eerste instantie was ik hier helemaal niet zo blij mee, omdat ik het drama weer voor me zag maar ik ben uiteindelijk bij de bevalling geweest en alles is goed gegaan we hebben nu een heerlijk dartelend veulentje in de bak lopen. Ik kan me heel goed voorstellen dat je na 2x nooit meer wil fokken, maar ik kan je vertellen als het wel goed gaat is het echt de moeite waard! (hoewel ik niet weet of ik ooit weer zou durven met die andere merrie te fokken) Sterkte!