hengstig?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eefske

hengstig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 15:00

haayz haayz, ik weet niet of dit topic hier hoort, maar anders mlet ie maar even verplaatst worden..Haha! Mijn verzorgpony loopt steeds een beetje met haar staart zegmaar aan de zijkant, ze is een beetje druk/ vervelens, en ze heeft heel veel interesse voor een nieuw paard. (volgens mij is dat een merrie:?) Maar nu vroeg ik me af of ze hengstig is, ik d8 zelf namelijk van wel.. En nog ff een 'bij-vraagje' als een pony gesteriliseerd is (heet dat ook zo bij paarden?:P) wordt ze dan nog hengstig nee toch?

greets eva

Miepp

Re: hengstig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 15:28

Eefske schreef:
haayz haayz, ik weet niet of dit topic hier hoort, maar anders mlet ie maar even verplaatst worden..Haha! Mijn verzorgpony loopt steeds een beetje met haar staart zegmaar aan de zijkant, ze is een beetje druk/ vervelens, en ze heeft heel veel interesse voor een nieuw paard. (volgens mij is dat een merrie:?) Maar nu vroeg ik me af of ze hengstig is, ik d8 zelf namelijk van wel.. En nog ff een 'bij-vraagje' als een pony gesteriliseerd is (heet dat ook zo bij paarden?:P) wordt ze dan nog hengstig nee toch?

greets eva

kan een paard wel gesteriliseerd worden Verward

als ze 'knipperlicht' en steeds een klein beetje plast (bij het zien van andere paarden) is ze hengstig

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 18:13

met die staart doet mijn pony wel altijd als ze hengstig is... Bloos

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 18:41

het lijkt er inderdaad op dat ze hengstig is...
ik wist alleen niet dat paarden ook gesterliliseert (ofzo) konden worden... Verward

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 20:09

merrie's kunnen wel gesterriliseerd worden maar dat gebeurt volgensmij zelden, alleen als ze een ziekte hebben waarbij het noodzakelijk is... dus sterilliseren is denk ik geen optie ook aangezien de prijs... gewoon lekker hengstig laten en geen hengst bij laten zodat ze drachtig kan worden... (alleen als je het wil :p )

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 20:37

LauEef schreef:
het lijkt er inderdaad op dat ze hengstig is...
ik wist alleen niet dat paarden ook gesterliliseert (ofzo) konden worden... Verward

ja dat wist ik ook niet hoowr..Haha!:p:Y)
maar volgens mij is ze wel hengstig..Haha! alvast thnax..
koes koes eva

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 07:22

als het tegen een merrie is kan het ook zijn dat ze het uit boosheid doet. het lijkt er op en je moet het vaker gezien hebben om het verschil te zien.,

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-05 14:46

elinax21 schreef:
als het tegen een merrie is kan het ook zijn dat ze het uit boosheid doet. het lijkt er op en je moet het vaker gezien hebben om het verschil te zien.,

Nee, vlgns mij is het geen boosheid, want de oortjes staan gewoon naar voren, en ze is niet bij dat paard weg te slaan, ze loopt er telkens 8eraaan. Ik wou haar uit de wei halen, en na ongeveer een kwartier had ik haar van 8er uit de wei naar voren 'getrokken' en dat paard liep er8er aan, en ik moest haar even los laten zodat ik dat paard weg kon halen, want anders liep dat paard weg als ik het hek los deed. Dus ik liet haar los en wou dat paard opzij zetten (normaal blijft ze dan wel staan) en toen gallopeerden ze met z'n 2en weer helemaal terug naar 8eren..Boos! kon ik weer over nieuw beginnen.. maar ik hoop dat door dit verhaaltje een beetje duidelijk is hoe graag ze bij dat paard wil zijn..Vork

koes koes eef

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 20:45

dat is apart, dan lijkt het me toch wel hengstigheid, maar gellof dat het ook iets van onderdanig heid zijn. mijn merrie deed dit wel bij haar broer trouwens. is het een jonge merrie? dan kan het een pismerrie zijn, wat dus betekend dat ze altijd hengstig zijn als ze bij een andere pony in de buurt komen. als ze ouder worden gaat het vaak over, maar hoeft niet altijd.