Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
rosecroft6 schreef:Heb het veulen wel al gedronken anders moet het met de fles zijn biest binnen krijgen dit is erg belangrijk hoor om biest binnen te krijgen.
En voor de rest goed in de gaten houden!!
feldra schreef:ik weet niet of het helpt maar als je een handoek over de merrie begint te wrijven zodat haar geur op de handoek zit, en je wrijft er dan mee over het veulen en zo probeerd dat de merrie de geur herkent. misscien laat ze het veulen dan wel drinken.
of je dwingt de merrie dat het veulen moet drinken
ik hoop dat een van de twee werkt succes ermee
het heeft mij ook al een keer geholpen.
sanne98 schreef:heej, ik wou even zeggen zo iets is ook bij mijn buren gebeurd elke keer als het veulen wil drinken sloeg de moeder naar het veulen en op een gegeven moment was het raak. hij heeft z`n linker achterbeen gekneusd echt zielig om te zien. elke keer moet de buur man het veulen helpen drinken. dan doet hij een halster om de nek van het veulen dus als ze gaat trappen kan de buurman het veulen gauw weg trekken. de moeder loopt elke dag buiten en het veulen elke dag binnen. ik hoop dat het bij jullie lukt met die handdoek.
groetjes sanne
maar daarna lipe ze weer weg naar voor naar de wei.. we hebben even gewacht tot dat ze weer terug kwam maar dat deed ze niet. dus zijn naar de voorkant naar de wei gelopen en thijs die ging haar weer terug naar het veulentje brengen. verder weet ik neit wat er is gebeurd want toeng ingen we weer naar huis. ik hoop toch echt dat ze het veulentje nu toch wel accepteerd.
vamp schreef:fijn dat het nu goed ging! en ik hoop dat het zo blijft
jessiejanes schreef:Tjee,wat een toestand,...laat je ons weten hoe dit afloopt??
Nog een vraag:
Heeft de merrie alleen geveulent of was er iemand bij?
Als er iemand bij was,heeft deze veel geholpen?
sterkte voor het veulentje.