drachtig?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nada

drachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 15:28

heej,

ik heb het al eerder gevraagt in het topic van barncam....toen heb ik ook foto's laten zien(die wel van een tijd terug waren) en toen zeiden ze dat ze het niet was.
maar vandaag zijn we goed na gaan denken en kijken, en voelen.
En ze is wel dikker, terwijl we er minder hebben gevoert dan eerst.
En als ze drachtig zou zijn, zou ze waarschijnlijk drachtig zijn van een hengst van 1.09 m. waar we haar hebben gekocht dekken ze alle merries en verkopen ze daarna weer, ze zeiden dat 2 niet waren gedekt, die van ons, en een andere, die later toch drachtig bleek te zijn, ze liegen ook heel vaak over dingen, of verzwijgen het. Dus daarom zijn we toch heel erg aan het twijfelen...
de dingen waar we het aan merken:

- ze is wat dikker
- als ze loopt, zie je dr buik 'schommelen'
- ze heeft verschillende rare hobbels op haar buik(die na een tijdje verdwijenen, en dan ergens anders komen)
- ze doet liever tegen de shetjes
- ze is knuffeliger geworden
- sinds een paar dagen vind ze het minder prettig als je onder haar buik(bij haar kruis, flanken enz.) komt.
- het lijkt of ze de laatste tijd wat sneller moe is
- ze heeft de laatste tijd meer honger, als je met een plakje hooi aan komt begint ze te hinneken.

weet iemand hoe je het kan controleren?
we gaan wel een zwangerschapstest(van mensen) bij haar doen.

ik hoop dat jullie ons kunnen helpen... Haha! bedankt Knipoog

Faniek

Re: drachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 15:51

Laten opvoelen door de DA geen zwangerschaptest van mensen Haha! in ieder geval daar heb ik nog nooit van gehoord?

Plaats eens wat foto's van nu?
Hoe is haar uier?
Hoe zijn haar banden?

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 16:03

we hebben geen goede foto's van nu(niet van haar buik)
haar uiers zijn nog niet echt dik.
Eeeeh, wat zijn de banden ook al weer Gestoord Bloos

de verzorgster beweerd dat het niet kan, maar er is immers over velen andere dingen ook gelogen en over die andere merrie ook.
Ze zegt ook dat hij er niet op zou kunnen komen ...

o, in een ander topic van mensen die niet wisten of hun merrie wel of neit drachtig waren zeiden ze dat wel(van die zwangerschaps test, maarja)

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 16:04

De kruisbanden achter het word er allemaal wat zachter, maar ik zou als je het zeker wil weten op laten voelen door de DA als je twijfel hebt.

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 16:08

Ze zou dan trouwesn nog tot 8 mei kunnen veulenen. want we hebben haar vorig jaar 8 julie gekregen.

maroes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 16:16

Als je zekerheid wilt,zit er maar 1 ding op:laten opvoelen door een DA!

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 17:08

ja, dat snappen we, maar op welke plaats(en) kan je het beste het veulentje voelen(als die er zou zitten)?

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 17:14

we weten het echt niet, want laten opvoelen is best wel duur, en ze is niet heel erg dik, want het kan natuurlijk ook zijn dat onse fantasie heel erg op hol slaat... Schijnheilig

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 17:15

Is ze nog hengstig dann? en hoe reageert ze tegenover andere hengsten/ruinen??

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 17:21

ze is waarschijlijk niet meer hengstig geweest sinds we haar hebben, maar dat weten we niet zeker. De oude verzorgster zei wel dat ze heel vaak hengstig was, maar daar hebben wij niets van gemerkt(maar of ze de waarheid spreekt?)
we kwammen vandaag een (shet)hengst tegen, ze was wel nieuwsgierig enzo(net als onse shet-ruintjes), bleef even stilstaan(wou eerst niet lopen) maar liep daarna gewoon weer verder.
Ze is de laatste tijd wel knuffeliger en doet liever tegen de shetjes(maar dat kan ook komen omdat ze nu weet dat zei ook wel aandacht krijgt).
Het is echt irritand als je in de onzekerheid zit... Stoom uit je oren

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 17:55

maar op welke plek(en) kan je het veulen het beste voelen?

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 18:36

Bij mijn verzorgfrieswas ook eerst egr onzeker of er wat inzat, ze was wel gedekt maar ze was al heel ver en was amper dikker geworden. 50-50 dus. Verzorgbaas heeft gewoon afgewacht Knipoog

Dat zou je dus ook kunnen doen als je geen DA wilt laten komen met het risico dat het niet zo schijnt te zijn Bloos

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 18:52

Trouwens de meeste paarden worden juist minder aanhankelijk tegen anderen paarden ze gaan zich van de kudde afscheiden.

Ik zeg niet alle, maar de meeste wel.
Mijn merrie doet het nu ook dit wil totaal niks meer te maken hebben met de andere 2.

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 20:27

we gaan morgen een mensen zwangerschaps test doen(al is het maar voor de lol Haha! )
en we gaan even goed voelen(mn moeder had iets uitgelegt hoe je het goed kan voelen)en anders gaat mn moeder nog even voelen Tong uitsteken (die werk op kraamafdeling en verloskamers in ziekenhuis)...
en als we dan nog geen schopje of iets dergelijks hebben gevoeld enz.
dan laten we de DA even komen... Haha!

Wedny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 20:46

Vrony wordt ook idd sjagarijniger op andere paarden ze mepte laatst zelf haar 4 jarige dochter de bak uit. Maar zoals al eerder gezegd is dat verschilt per paard. En heb je in de buurt of op stal een vreemde hengst voor haar staan en zo ja laat ze eens ruiken de meeste merries die meppen of piepen wel als ze drachtig zijn. Maar dat houd ook weeer in niet allemaal!! Ik zou zo zeggen aan je beschrijving van de buik wiebelt sneller moe ja dat wil ik dan wel geloven. als ze drachtig is!!! Maar ja het blijft moeilijk zeggen. Hier een foto van vrony die is 10 mei uitgerekent.....

Afbeelding

Afbeelding

En succes verder met het onderzoeken Knipoog