Hoe strak doen jullie je BA?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Loolapelooza

Hoe strak doen jullie je BA?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 22:29

Doen jullie je Birth Alarm eerder strak dan los of omgekeerd? Ik heb net de BA op mijn merrie bevestigd en vroeg me af of ik hem niet 1 gaatje losser laat dan echt strak omdat het me niet echt lekker lijkt voor een hoogdrachtige mega dikke licht humeurige merrie om 24-7 met zo een ding strak op je rug gedrukt te staan.
Ik heb eraan gesleurd en het verschuift nagenoeg niet, maar dat geeft misschien niet dezelfde indicatie als dat ze tegen de muur aanrolt? Clown

Meningen van ervaren gebruikers graag .... ! Haha!

fabienne

Re: Hoe strak doen jullie je BA?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 22:38

Hij mag toch best redelijk stevig aangesingeld worden, zodat hij echt niet kan verschuiven! Vaak kan je na een poosje nog wel 1 a 2 gaatjes aansingelen......zeker bij merries die gewend zijn bij het opzadelen lekker op te blazen!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 22:49

Ik deed niet al te strak aansingelen, sowieso heeft mijn merrie de singel maar weinig omgehad.
Ik had wel een gelpad met stoffen hoes klaarliggen voor het geval ze de singel langere tijd op zou moeten hebben. Die leg ik ook altijd onder mijn longeersingel en dat gaat super.

silloouuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 23:18

En we doen altijd een bondje om de singel zodat ze geen gevoelige plekken krijgen bij de ellebogen. Verder zal ik heb niet heel strak trekken. Gewoon zo strak dat dat ie niet schuift Haha!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 23:26

Het is per merrie verschillend hoe strak ik hem vast maak. Hoe ronder de merrie, hoe strakker de singel moet om netjes te blijven liggen.
Op stal heb ik hem altijd wel wat losser dan buiten in de wei.

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 23:30

Een bontje gaat er bij ons sowieso ook onder!
In het eerste jaar hadden we een singel met vrij harde kussens, en de twee merries die dat ding om hebben gehad hebben er drukplekken door gekregen. Boos! Ik doe er bij mijn paarden dus altijd een bontje tussen!!!

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 14:10

Bedankt allemaal voor de reacties, BA is vannacht prima blijven liggen!
Heb wel de indruk dat hij wat heeft gedrukt ... Afbeelding
Daarom heb ik de gel-hoes die je normaal om de singel doet nu onder de BA zelf bevestigd. Rond de singel ga ik een schapenvachtje doen.

Hopen dat het zo werkt, had eerst een dikke schapenvacht voor rond de singel eronder gelegd maar ik ben bang dat dat toch te dik is en dat de BA dan niet goed meer gaat blijven liggen.

In het boekje staat dat hij spatwaterdicht is, onderdompelen in een emmer is dus niet aan te raden Haha! Maar zou ze ermee op de wei kunnen als het regent?

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 18:57

Ik laat hem met regen wel gewoon om. Of het moet echt uren achter elkaar blijven hozen...

Als singeltje gebruik ik trouwens een neoprene dressuursingel. Daar heeft bij mij nog geen een merrie plekken van gehad, ook niet in de zomer als ze er wat onder zweten.
Op de rug heb ik er ook niets onder, dat schuift bij mijn merries teveel.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 19:54

WATJE ga je niet in de stal slapen Nagelbijten / Gniffelen zat nog te denken of ik het matras vandaag langs moest brengen Haha!

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-05 19:02

Mist schreef:
WATJE ga je niet in de stal slapen Nagelbijten / Gniffelen zat nog te denken of ik het matras vandaag langs moest brengen Haha!

Niet dus, logeer nu in een super de luxe blokhut op een veldbedje. Haha!

Vergeet morgen de meetstok niet! Pling

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 19:25

Ik gebruik een smalle leren singel van rond de 1.20 met elastiek en daar doe ik een neoprene hoes omheen.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 19:44

Loolapelooza schreef:
Mist schreef:

Niet dus, logeer nu in een super de luxe blokhut op een veldbedje. Haha!

Vergeet morgen de meetstok niet! Pling

Mocht ik hem vergeten..........dan ga ik terug om hem te halen Haha! kom net uit de douche, ben afgelebberd door een wilde hengst Tong uitsteken .........heeft Xender al besloten wat ie wil ? Haha!

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 17:29

ik had het dek eronder met nog een dekje en dan de birthcontrol best wel los... en die bleef gewoon zitten hoor Bloos

Teigetje008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 18:43

ik deed hem bij stella altijd heel strak. ze lag veel en dan schoof het kastje weer aan de zijkant, en dan gaat alarm dus af...
Maar als hij goed blijft zitten zou ik hem zelf niet zo strak doen. Spannend, moet je merrie nog lang?

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 19:48

Mijn merrie moest gisteren. Haha!

Ik heb de BA niet zo heel strak (een gaatje te los) maar hij blijft wel heel goed liggen, zelfs na woelige nachten.