de spanning stijgt..uier zet op!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Superstar

de spanning stijgt..uier zet op!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 10:02

Mijn paard is drachtig van haar eerste veulen en na veel problemen (eerder topic over drachtig en koliek), gaat het nu eindelijk beter! Gisteravond voelde ik dat haar uier begint op te zetten!!! 1 april is ze uitgerekend...
Maar ze wil absoluut niet dat je aan haar uier zit, ze slaat flink opzij met de oren in haar nek! Geeft dat straks ook problemen als het veulen wil drinken? Hebben jullie daar ervaring mee? En zo ja, waar haal ik biest vandaan.....(ik wil op alles voorbereid zijn Knipoog. Vanaf nu slaap ik in het stro......(jaja ik weet dat het nog best vier weken kan duren Bloos )

Tsikala

Re: de spanning stijgt..uier zet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 10:50

Spannend joh! Saké vind het ook niet geweldig als ik aan haar uier kom, maar ik ben het wel aan het oefenen en ik moet zeggen er komt vooruit gang in, ze laat het steeds beter toe. Het is voor haar ook haar eerste veulen. Het schijnt vaker voor te komen bij merrie's die hun eerste veulentje krijgen. Het kan zijn dat ze het niet prettig gaat vinden straks als haar veulen geboren is en die bij de uier wil, maar dit hoeft niet zo te zijn. Dat is gewoon even afwachten, meestal als de veulen de eerste druk eraf heeft gedronken, word het volledig geaccepteerd. Maar zoals ik lees blijf jij daar slapen, dus dat zal vast wel goed komen! Veel plezier!!

Gr. Melina

xtvax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 10:52

Voor mijn merrie is het ook de eerste keer. Is komend weekend dus al uitgerekend, maar uier is nog niet gevuld. Kan er wel gewoon aankomen...gelukkig!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 17:45

mijn merrie is 19 april uitgerekend, ook het eerste veulen, ze heeft sinds maandag een klein beetje uier Ja maar je mag d'r wel gewoon aankomen enzo
Succes met waken! Knipoog

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 18:09

hier nog een merrie uitgerekent eind april! Ook de eerste keer Ja vandaag heeft ze net voor het eerst een beetje uier Lachen Ze vindt het trouwens ook niet erg leuk als je aan de uier komt hoor Knipoog

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 18:30

wees gerust, mijn merrie kon ik ook niet aan het uier komen voor de geboorte. ze sloeg zowat mijn hoofd van mijn romp. maar het Veulen was ze zo lief voor Haha!

Superstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 19:53

Merilyn schreef:
wees gerust, mijn merrie kon ik ook niet aan het uier komen voor de geboorte. ze sloeg zowat mijn hoofd van mijn romp. maar het Veulen was ze zo lief voor Haha!

Oh gelukkig..dat geeft moed!
Wat een spanning al die eerste veulen merries! Komen de eerste veulens over het algemeen eerder of juist iets later??