Even een vraag!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gitta

Even een vraag!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-05 19:49

Eerst even een kleine inleiding !!

Mijn merrie is herstellende van een peesblessure ze heeft ruim 5
maanden in een loopstal gestaan op een andere stal en sinds afgelopen woensdag staat ze weer thuis omdat ik het op moet gaan bouwen voordat ze haar veulen gaat krijgen.
Nu is ze 8 maanden drachtig en ze zou dus in de loop van volgende maand naar mijn veearts verhuizen verhuizen waar ze het veulen dan zou gaan krijgen.

Nu heb ik net mijn veearts gesproken en die zegt breng haar maar begin mei kan ze gelijk overdag de wei op .
Nus is ze uitgerekend op 5 juni en tel je de 320 dagen kom je op 21 mei dus ik zeg is dat niet te kort dag volgens hem niet ze kan dan gelijk overdag de wei op maar hoor hier iedereen zeggen zeker anderhalve maand voor uitgerekende datum je merrie verplaatsen .

Wat denken jullie denk en maak ik me te bezorgd of denkt hij te makkelijk??

Gitta

Re: Even een vraag!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 07:06

Maak me kennelijk te ongerust Bloos aangezien ik nul reacties krijg !!
Wil nog wel even vermelden dat dit een serieuze vraag was van mij. Aangezien ik al zoveel pech heb gehad met mijn paarden dat het moelijk is positief te denken en dit zat me dus echt niet lekker Verdrietig

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 08:28

Ik zou haar wel eerder brengen, het is bekend dat je daar niet te makkelijk over moet denken. Vooral als jij er zelf geen goed gevoel over hebt zou ik het helemaal gewoon doen.

Vind zelf dat je veearts er wel wat makkelijk over denkt, hij zou als arts moeten weten dat het belangrijk is voor het aanmaken van antistoffen voor het veulen.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 14:32

Eerder brengen!!

Zo kort van te voren is echt te laat!
Mijn stalgenootje wilde haar drachtige merrie 17 feb. bij ons op stal zetten. De merrie is 15 mrt. uitgerekend. Op dringend advies van onze DA heeft ze ze niet meer gehaald en zal de merrie dus op de andere stal haar veulen krijgen.
Met 21 mei als uitgerekende datum, zou voor mij de eerste week van april het uiterste zijn waarop ik de merrie nog zou verhuizen.

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 15:05

Ja dat leek mij ook ,het zit me dan ook echt niet lekker bij ons op stal kan ze echt geen veulen krijgen en mijn merrie heeft door omstandigheden al genoeg stress gehad.

Heb haar afgelopen week terug moeten halen van de uitloop waar ze stond ivm een peesblessure wel terug naar haar eigen stal maar toch.
Had er nu dus op gerekend dat ze hier een maand zou blijven om weer op te bouwen Z(ivm die pees dus) en dat ze per 1 april naar mijn veearts zou gaan om daar in alle rust te wennen aan alles.

Ben blij dat ik niet te bezorgd reageer maar zit nu dus wel met een probleem .Hij wil haar pas per 1 mei hebben en niet eerder zodat ze gelijk het land op kan .
Heb nog wel een alternatief maar dat is best ver van mijn huis en dat had ik dus liever niet Verdrietig

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 15:14

Je reageert zeker niet te bezorgd, maar zeer verantwoordingsbewust!

Kan je niet een beetje sjoemelen tegenover je VA?
Ik snap wel dat het voor hem "makkelijker" is als ze meteen het land op kan, maar misschien dat je gewoon moet zeggen dat je v.a. 1 April geen plek meer voor haar hebt?

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 17:52

nee sjoemelen heeft weinig zin hij is de vaste dierenarts bij ons dus hij weet wel dat er plek is voor haar.
Ach nu ik weet dat ik geen overdreven surogaatmoeder Knipoog ben ga ik hem gewoon vanavond even bellen en mijn kant even meer toelichten ben benieuwd.

in ieder geval bedankt voor de reacties ben af en toe zo een doemdenker dat ik in dit geval aan mezelf ging twijfelen.