gokje hoe lang nog?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jokonootje

gokje hoe lang nog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-05 16:30

ik had er vandaag een discussie over met de eigenaresse dat Hesther misschien best wel eens te vroeg kon zijn met veulenen.
Aangezien ze al een uier begin te krijgen en ze ook echt dik is ...
maar de eigenaresse zei dat dat absoluut niet het geval was ...

echter de stalhouder was het wel met mij eens dat er best wel een kans in zit....
wat denken jullie?

Afbeelding
er hing vandaag zelfs al wat melk aan
deze uier is pas op komen zetten de afgelopen anderhalve week ... daarvoor had ze nog niks

Afbeelding
en haar dikke buik de afgelopen 2 à 3 weken is die echt erg gegroeid...

ze moet volgens de berekeningen nog tot 31 maart ... maar ik heb geen idee of het veulen dat gaat halen denk dat die wat eerder om het hoekje komt kijken wat denken jullie?

Odess

Re: gokje hoe lang nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 16:34

Moeilijk te zeggen he, vanaf een foto! Mijn merrie heeft in 4 dagen ook ineens van niets een behoorlijke uier gekregen, dus het kan heel snel gaan. De uier staat in ieder geval niet op spanning en hoe zien de banden en de kling eruit? Het kan natuurlijk altijd dat het veulentje wat eerder komt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 16:52

Het uier lijkt mij zucht. Dat kun je controleren door er met je vinger in te prikken en je ziet een deukje. Banden e.d. zijn idd een betere indicatie dan het uier. Het ene paard word ook dikker dan het andere. Ik vind dit niet een extreem grote buik. Zouden de paarden het veulen niet nog even binnenhouden? maar er is geen pijl op te trekken dus tja....

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 18:40

Ik vind d'r ook nog niet extreem dik zo op de foto te zien.
Uier vind ik ook nog niet extreem groot.
Zoiets is natuurlijk wel lastig vanaf een foto te beoordelen, maar het beste kun je inderdaad goed d'r banden in de gaten houden.
Die moeten eerst goed los worden en dan heb je kans dat het veulen gaat komen.

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 12:36

De uier vind ik wel vrij fors.
Mijn ene merrie haar uier zwelt standaard al ruim een maand van tevoren op, en pas de laatste week vullen de spenen zich dan pas weer, en op het laatst tepels naar beneden wijzend en kegelen.
Dus kan sneller komen kan ook langer duren. Clown
Ligt een beetje aan de merrie. Haha!