hoeveel voeren julie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

snoetje

hoeveel voeren julie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 15:10

hallo
ik vroeg me af ik heb een veulen van 10 maanden een fjordje.Ze is aardig druk en erg pitig ik voer haar sochtens en savonds een halfe kilo pavo veulen brok en ze krijgt 3 keer per dag hooi ( op het land waar ze staat staat geen gras)
Een antal mensen op stal vinden dat ik haar op de gewoone onderhouds brok moet zetten om dat ze aardig druk is! wat en hoevel voeren julie of zouwden julie voeren ??

alvast bedankt

Anoniem

Re: hoeveel voeren julie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 15:30

Ik denk dat je wel goed zit. Waarom is ze druk? En is dat dan erg? Als ze gewoon fit en vrolijk is is dat volgens mij een prima teken dat het allemaal goed gaat.

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 15:43

Helemaal met janne eens.
Zeker als ze jong zijn is het helemaal niet erg als ze druk zijn, dat is juist goed.

mirijam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 16:04

wanneer kan een veulen eigenlijk van de veulenbrokken af volgens jullie?

snoetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 17:03

ik wil haar dr met 2 ( 2 en half) jaar er af halen en overgaan op een andere brok die bij hr past

ik vind ht ook niet zo errg dt ze zo druk is ( is wel een goed teken vind ik )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 19:03

Die van mij krijgen alleen veulenbrok in de winter(als ze in de wei staan voer ik ze niet bij). Ik vind het de eerste winter als ze nog veulen zijn het belangrijkst, pavo adviseerd tot 2,5 jaar. Mijn 2,5 jarige heeft afgelopen winter alleen een beetje basisbrok of handje meusli gehad(ze is rond genoeg en zal ook niet zoveel meer groeien). Als ik een 1,5 jarige thuis zou hebben zou ik die denk ik wel nog veulenbrok geven.