drachtige haflinger

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dana01

drachtige haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-05 21:17

hallo,

ik heb vorig jaar 30 april een haflinger gekocht en ben er afgelopen donderdag achtergekomen dat ze drachtig is en elk moment een veulen kan krijgen, er is helemaal niets aan haar te zien behalve dan dat ze uier heeft gekregen, de veearts heeft het bevestigd dus vergissen is er niet bij, meer mensen die die hebben meegemaakt?ik heb hier een raar gevoel bij omdat ik maandag nog met haar heb gesprongen en ik heb me niet kunnen voorbereiden.....allemaal een beetje wazig dus.......alvast bedankt voor reakties

dana

Faniek

Re: drachtige haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 21:22

Tjah ik kocht mijn merrie een maand voor het veulen, maar ik wist dat ze drachtig was.

Tjah ik zou toch rustig met haar aan gaan doen.
Mijn haflingermerrie is dit jaar ook weer drachtig en krijgt over anderhalve maand een veulen, maar kan niet eens meer op haar rijden of het zadel schuift 10 meter naar voren.

Zie je niet dat de buik helemaal bol is? Kan ze niet toevallig bij jullie gedekt zijn?

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 23:56

opes, kan gebeuren meis, je wist het echt niet, dus tjah, neem het het jezelf niet kwalijk hoor!
ik weet van Alane hier op bokt dat ze vorig jaar een merrie kocht, die liet ze 2 dagen later met de dochter in de clubles meelopen, en plop, 1 dag later lag er een veulen in de stal ( in november!).
Ze wisten wel dat ze drachtig was, maar ze was absoluut niet dik, en dachten dat ze pas in het voorjaar een veulen zouden krijgen. ook een foutje....

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 01:07

Iemand op mijn vorige stal had ook een paard gekocht en wist ook niet dat ze drachtig was.
Ze heeft dus ook gewoon door gereden en alles,
En er is een hardstikke mooi gezond veulen uitgekomen Lovers

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 12:33

tjah, er is dus echt niets aan haar te zien,ja nu we het weten kunnen we heel af en toe het veulen zien bewegen en dat is het dan ook......ik heb de vorige eigenaar gesproken en die zegt dat ze is gedekt vlak voor ik haar kocht door een palomino quarter hengst dus dat is wel leuk omdat ik haar zelf dit jaar onder een quarter wou hebben......hoe toevallig allemaal.....de spanning is echt niet meer uit te houden omdat ik dus geen idee heb wanneer ze bevalt, de veearts zegt dat het ieder moment kan komen en dat hoop ik dan maar.......