Merrie/veulen aparte poetsspullen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

elady

Merrie/veulen aparte poetsspullen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-05 19:29

Hi

Ik zat vandaag op de fiets terug naar huis van stal en bedacht me ineens: Moet ik nou aparte poetsspullen voor het veulen gaan gebruiken? Ik heb nog een heel setje liggen (is alleen gebruikt op de manege toen ik daar nog reed, netjes gewassen en in een nieuwe poetskist).

Lady heeft vrij snel last van huidschilvers en ik ga de borstel apart gebruiken.
Wat gaan jullie doen? Nieuwe aanschaffen of gewoon dezelfde gebruiken?

Odess

Re: Merrie/veulen aparte poetsspullen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 19:33

Ik heb 2 aparte setjes voor 2 verschillende paarden: lees, ik heb eens nieuwe borstels gekocht en de oude niet weggegooit Clown Odess heeft eens schurft gehad en Timon op een ander tijdstip ook zoiets. Dan wil je niet dezelfde borstels gebruiken. Ik ga nu niet nog een setje kopen voor het veulen. Twee setjes vind ik genoeg.

maroes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 19:38

Nee hoor,je kan gewoon dezelfde poetsspullen voor merrie en veulen gebruiken.
Ik had wel twee verschillende,maar dat kwam door een kado van Snoopy Haha! op bokt.
Anders had ik ook gewoon dezelfde spullen gebruikt.

StalDiefdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 20:27

Ik denk niet dat het veulen vies van zijn moeder is Clown en andersom, dus ik gebruik gewoon hetzelfde setje.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 00:27

meestal gebruiken mensen verschillende borstel sets om besmetting van bv schimmel te voorkomen, maar ja, mamma paard en baby paard zitten de hele dag op elkaars lip, dus dan maakt het niet uit. ikzelf ga ongeveer 3 weken na de geboorte de eigen borstels aanschaffen voor het veulen. Niet omdat het nodig is, maar het is zo leuk... baby's eerste setje Haha! Clown